חודשיים עבודות שירות לעו"ד דניאל אזוגי וליצחק ספקטור בפרשת יסת"א

עו"ד דניאל אזוגי ויצחק ספקטור, שהיו בעלי השליטה בחברת יסת"א, הורשעו במסגרת הסדר טיעון בהגשת דיווחים כוזבים לרשות ני"ע במטרה להטעות משקיעים ; אזוגי נקנס גם ב-160 אלף שקל, וספקטור נקנס במחצית הסכום

בית משפט השלום בתל-אביב גזר חודשיים עבודות שירות ושנת מאסר על-תנאי על עו"ד דניאל אזוגי ויצחק ספקטור, שהיו בעלי השליטה בחברת יסת"א (לשעבר זת), והורשעו במסגרת הסדר טיעון בהגשת דיווחים כוזבים לרשות ניירות ערך במטרה להטעות משקיעים. אזוגי נקנס גם ב-160 אלף שקל, וספקטור נקנס במחצית הסכום.

אזוגי, שהחזיק ב-83% מיסת"א, מכר ב-1999 לספקטור מחצית ממניותיו. לפני חתימת ההסכם ביניהם, גילה ספקטור לאזוגי כי לאחר החתימה הוא יציע ליסת"א לרכוש ממנו נכסי נדל"ן בהיקף כ-19 מיליון שקל - וכך עשה. הצעתו אושרה בוועדת הביקורת והדירקטוריון של יסת"א.

ב-2001 ביקשה רשות ניירות ערך מיסת"א הבהרה ביחס לדו"חות של 1999, ובין השאר התבקשו בעלי השליטה לפרט את טיב ההסכמות ביניהם שהביאו לחתימת ההסכם. בתשובת החברה הוסתר הגילוי שנתן ספקטור לאזוגי לפני מכירת המניות.

כן הואשמו השניים כי בשנת 2000 מכר אזוגי לספקטור את יתרת מניותיו בחברה. בדיווח לרשות ניירות ערך נאמר כי המכירה בוצעה במזומן, כשבפועל חלק מהתמורה היה בתשלומים נדחים, וחלק נוסף היה אמור להיות משולם בעת מכירה עתידית של המניות מספקטור לצד ג'. בפועל, חלק מהתמורה העתידית לא שולם לחברה, וגם על כך לא דיווחו השניים כנדרש.

במסגרת הסדר הטיעון נמחקה העבירה החמורה של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות. הסניגורים, עוה"ד משה שמיר ופנינה שפר, ביקשו להתחשב בחלוף הזמן (כ-10 שנים).

סגנית הנשיאה, השופטת זיוה הדסי-הרמן, ציינה כי הנאשמים הסתירו מידע מהותי מהמשקיעים. "מדובר בעבירות המחייבות ענישה מרתיעה, בין היתר, למען יראו וייראו. שוק ההון זקוק להגנה מירבית, ובית משפט מצווה ליתן בידי הרשות כלים המאפשרים לו ביקורת ויצירת רשת הגנה לשמירה על השוק ועל כל המשקיעים בו", קבעה.

עם זאת, השופטת כיבדה את העונש הקל שבהסדר - משום שחלפו 8 שנים מביצוע העבירות ועד להגשת האישום, הנאשמים חסכו את זמן ניהול המשפט, והפיקוח על שוק ההון השתכלל. (ת.פ. 8743/07).