לפני פסגת ה-G20 בלונדון: הבנקאים ייפגשו לדון בתוכניות להחמרת הרגולציה

הפסגה הלונדונית של המנהיגים תיערך ב-24 למארס ; תנסה לגבש צעדים מתואמים להחייאת הכלכלה העולמית, לרגולציה של המגזר הפיננסי ולהתוויית עקרונות לביצוע רפורמה במוסדות פיננסיים בינלאומיים

מנכ"לים של בנקים מובילים ביפן, באירופה ובארה"ב ייפגשו בקרוב בלונדון כדי לדון בעתיד המערכת הפיננסית. כך דיווח יומון העסקים היפני "ניקיי". המפגש נועד גם לבדוק את פרץ ההצעות החדשות בסוגיות של רגולציה של המערכת.

"ניקיי" דיווח שממשלת בריטניה תארח את הפגישה, שתיערך ב-24 במארס, לאחר הפגישה של שרי האוצר של עשרים המדינות המפותחות והמתפתחות ביותר בעולם (G20) במהלך סוף השבוע, ולפני הפסגה של מנהיגי ה-G20 ב-2 באפריל.

פסגת ה-G20 בלונדון נועדה להעלות את כלכלת העולם על מסלול ההבראה, בעוד הבנקים מתמודדים עם דרישות תקיפות לכינון תקנות רגולטוריות חדשות: החל מהידוק הפיקוח על המגזר הפיננסי, וכלה במגבלות על הבונוסים לבכירים.

הזמנות לפגישת הבנקאים נשלחו למוסדות מובילים, כולל ג'יי.פי מורגן צ'ייס ו-HSBC.

הפסגה הלונדונית של המנהיגים תיערך במטרה לגבש הסכמה על צעדים מתואמים להחייאת הכלכלה העולמית, לרגולציה של המגזר הפיננסי ולהתוויית עקרונות לביצוע רפורמה במוסדות פיננסיים בינלאומיים. לקראת הפסגה, קוראים מנהיגים אירופיים להידוק הפיקוח על המערכת הבנקאית בעולם, ונשיא ארה"ב, ברק אובמה, דורש רפורמה רחבת היקף בפיקוח על וול סטריט.

ההצעה של נציבות האיחוד האירופי כוללת החמרה של דרישות הלימות ההון של הבנקים, ייעול הפיקוח, הגברת השקיפות בשוקי הנגזרים, וענישת בנקים שמדיניות התגמולים שלהם מעודדת נטילה מופרזת של סיכון.

אתמול (שבת) הביעו בסין רצון לשחק תפקיד משמעותי בדיונים על עיצובה מחדש של המערכת הפיננסית העולמית. בסין קוראים להעניק כוח רב יותר למדינות המתפתחות בקרן המטבע הבינלאומית ובבנק העולמי.