גיאוקרטוגרפיה: 56% מהצרכנים צמצמו את הוצאותיהם עקב המשבר הכלכלי

מהסקר עולה כי התחום העיקרי שצומצם היה היציאה לבתי-קפה ומסעדות, ו-67% מהצרכנים העידו כי קיצצו בהוצאותיהם בתחום ; 54% מהצרכנים קיצצו בהוצאות המזון עקב המשבר

המשבר מגיע לכיס של הצרכנים: מסקר שערכה בשבוע שעבר חברת גיאוקרטוגרפיה עבור רשות ההסתדרות לצרכנות עולה כי 56.3% מהצרכנים אמרו כי צמצמו בהוצאותיהם עקב המצב הכלכלי.

מהסקר עולה כי התחום העיקרי שצומצם היה היציאה לבתי-קפה ומסעדות, ו-67% מהצרכנים העידו כי קיצצו בהוצאותיהם בתחום. תחומים נוספים שהקיצוץ בהוצאות בא לידי ביטוי: מזון (54%), ביגוד והנעלה (61%), הוצאות טלפוניה (50%), צריכת תרבות (53%), טיולים ונופש בארץ (57%) ונופש וטיולים בחו"ל (58%). לעומת זאת, 90% העדיפו שלא לצמצם את הוצאות על בריאות ו-67% לא קיצצו בהוצאות לחינוך וחוגים לילדים.

מניתוח פרופיל המצמצמים עולה כי בעלי ההכנסות הנמוכות נאלצו לצמצם יותר כמעט בכל התחומים: בתחום המזון כלל האוכלוסייה המדגמית צמצמה ב-54% בהוצאותיה, בעוד בעלי ההכנסות הנמוכות קיצצו במזון בכ-63%.

לדברי מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון, הסקר מוכיח כי המיתון אכן מחלחל אל הצרכנים. "יותר ויותר משפחות בישראל מתחילות להבין ולהרגיש כי המשבר הכלכלי אינו רק אירוע שצופים בו מבעד למסכי הטלוויזיה, אלא זהו משבר שמתחיל לחלחל לציבור רחב יותר. יש לדעת, מהר ככל הניתן, להתאים את צמצום מקורות ההכנסה של המשפחה להוצאותיה".