2008 - כמעט שילוש במספר דו"חות אחריות חברתית-סביבתית שפורסמו בישראל

למרות זאת, אנו עדיין משתרכים הרחק מאחורי מדינות מערביות ; המדינה המובילה בעולם בדיווח חברתי-סביבתי היא יפן, שם 88% מהחברות הגדולות מפרסמות דו"חות ; "כדאי שהציבור הישראלי יתחיל לדרוש שקיפות ודיווח מעסקים ישראליים בקול רם יותר"

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

ב-2008 נרשם חל גידול מרשים, של קרוב לפי שלושה, במספר החברות שפרסמו בישראל דו"חות חברתיים-סביבתיים. כך עולה מבדיקה שערכה חברת ביונדביזנס.

בשנת 2007 יצאו שלושה דו"חות בלבד, ואילו בשנת 2008 פורסמו שמונה דו"חות, ע"י בנק הפועלים, פרטנר, אינטל ישראל, בנק לאומי, קבוצת שטראוס, מוטורולה ישראל, תרכובות ברום ו-קום איל פו. כל הדוחות שיצאו מתבססים על יישום הנחיות הדיווח של ה-GRI ברמות שונות של אישור.

למרות הגידול בדו"חות היוצאים בישראל, אנו עדיין משתרכים הרחק מאחורי מדינות מערביות. כלכלות אירופאיות מובילות מציגות מדי שנה עשרות דו"חות אחריות חברתית של החברות הפועלות בהן. כך לדוגמא, בשנת 2007 נרשמו הנתונים הבאים: בדנמרק יצאו 32 דו"חות, באוסטרליה 130, בהולנד 84 ו-94 דוחות בצרפת.

מסקירת הדיווח העולמי של KPMG עולה כי מתוך 250 החברות הגדולות בעולם, כ-200 (80%) פרסמו דו"חות אחריות חברתית-סביבתית. נתון זה משקף גידול של 50% מאז שנת 2005. המדינה המובילה בעולם בדיווח חברתי-סביבתי היא יפן, שם 88% מהחברות הגדולות מפרסמות דו"חות. בברטניה עומד המספר על 84% ובארה"ב על 73%.

איליין כהן, מנכ"לית משותפת בביונדביזנס ויועצת חברתית, מסרה כי: "דיווח אינו סתם פרסום דוח. דיווח מהווה שיקוף של עשייה ושל גישה אחרת, חיובית יותר, לעסקים. בהרבה מקרים, עצם העבודה על דיווח מייצרת עשייה, וכל מעגל פיתוח האחריות החברתית-סביבתית של העסק מתקדם ומשפיע באופן חיובי על כל המעורבים בעניין. כדאי שהציבור הישראלי יתחיל לדרוש שקיפות ודיווח מעסקים ישראליים בקול רם יותר".

נתונים אלו ומידע נוסף יוצגו בכנס אשר יתקיים בפארק העסקים קיסריה בארגון חברת ביונדביזנס, בשיתוף אקדמי עם אוניברסיטת בר-אילן, ארגון ה-GRI העולמי ואורחים נוספים מהארץ והעולם.