תחזית קודרת: שיעור האבטלה בארה"ב עלול להגיע השנה ל-9.4% ולהישאר ברמות גבוהות עד שנת 2011

גלובס tv כך לפי סקר של סוכנות הידיעות "בלומברג" ; על-פי הסקר, במהלך השנתיים הקרובות שיעור האבטלה בארה"ב יעלה על 8.1% - הרמה הגבוהה ביותר מזה 25 שנה אותה הציג המשק האמריקני בחודש פברואר

שיעור האבטלה בארה"ב עלול להגיע השנה ל-9.4% ולהישאר ברמות גבוהות עד שנת 2011, כשהוא מאיים על תחזית הצמיחה ארוכת הטווח של הכלכלה הגדולה ביותר בעולם. כך לפי סקר חודשי של סוכנות הידיעות "בלומברג".

התחזית המעודכנת עוקפת את זו של חודש שעבר לפיה שיעור האבטלה יגיע ל-8.8% "בלבד". על פי הסקר, במהלך השנתיים הקרובות, שיעור האבטלה בארה"ב ישמור על רמה הגבוהה מ-8.1%.

"גם אם העניינים יהפכו לפחות אפוקליפטים, אין זה אומר ששיעור האבטלה ירד", אמר מיכאל פרול, כלכלן בג'י. פי מורגן אנד צ'ייס. "אנחנו עומדים בפני בלימה ארוכת טווח של הצמיחה. גם אם הכלכלה תחזור למצב נורמלי, המושג "נורמלי" יוגדר מחדש".

בבית הלבן, לעומת זאת, אופטימיים יותר: ממשל אובמה צופה כי הודות למדיניות הפיסקלית הנרחבת, שיעור האבטלה ירד ל-7.9% בשנה הבאה. אנליסטים טוענים כי אם הממשל לא יעמוד ביעד הנ"ל - יהיה זה סימן לכך שחבילת החילוץ הנוכחית, הנאמדת ב-787 מיליארד דולר, איננה מספיקה.

נציין כי בשבוע שעבר (ה') פורסמו נתוני התעסוקה לחודש פברואר. המשק האמריקני לא כולל משרות חקלאיות איבד בחודש פברואר 651 אלף משרות - העלייה החדה ביותר במספר המובטלים בחודש אחד מאז 1949, אחרי מלחמת העולם השנייה.

סיכום הנתונים של שלושת החודשים האחרונים מעלה תמונה קשה שבה המשק האמריקני איבד כמעט 2 מיליון משרות. שיעור האבטלה זינק ל-8.1% לעומת צפי הכלכלנים כי שיעור האבטלה יעלה ל-7.9% בלבד. מדובר בשיעור האבטלה הגבוה ביותר מזה 25 שנה.