גאידמק הפסיק להזרים כספים - ובית-החולים "ביקור חולים" עלול להיסגר ולפטר את 950 עובדיו

הנהלת העמותה המנהלת פנתה לנציגות העובדים ולהסתדרות ודרשה מהם הסכמה לתוכנית הבראה הכוללת, בין היתר, קיצוץ של 15% בשכר העובדים

ארבעה חודשים אחרי הפרסום ב"גלובס" על כך שארקדי גאידמק מעמיד למכירה את בית החולים "ביקור חולים" בירושלים, נמצאים 950 העובדים המועסקים במקום בסכנת פיטורים.

גאידמק, שרכש את המקום לפני כשנה וחצי כחלק ממסע הרכישות שלו בארץ, הפסיק להזרים כספים לעמותה שמנהלת את בית החולים. בחודשים האחרונים חזר ביקור חולים לגרעון תפעולי אחרי תקופה ארוכה של איזון יחסי. גרעון הוא דבר שכיח בבתי חולים, אולם בניגוד לבתי חולים ממשלתיים הזוכים לתקצוב מהמדינה שמביא אותם בפועל לאיזון, אין ממש מי שיציל את ביקור חולים. "מה לעשות שהגביר הפסיק להזרים כסף", אמר ל"גלובס" גורם בבית החולים. "לעמותה שמנהלת אותנו אין נכסים ואף אחד לא ייתן עכשיו אשראי לגוף שמסונף לגאידמק", הוא מוסיף.

הנהלת העמותה, בראשות הרב דודי זילברשלג, פנתה לנציגות העובדים ולהסתדרות ודרשה מהם הסכמה לתוכנית הבראה הכוללת, בין היתר, קיצוץ של 15% בשכר העובדים. בהסתדרות הסכימו עקרונית לתוכנית הבראה, אולם התנו את המהלך בחתימה על הסכם התחייבות שלא יפוטרו עובדים לתקופה מוסכמת. הנהלת העמותה לא הסכימה להתחייב ואף קיצצה באופן חד-צדדי את משכורת ינואר של העובדים.

"לא יכול להיות שנסכים לתוכנית הבראה שמטרתה למכור את המקום ולהביא לפיטורים שלנו", אמר גורם בביה"ח, "לא ניתן להם פרס כזה". בחודשים האחרונים התעניינה קופת חולים מאוחדת ברכישת ביה"ח תמורת 70 מיליון שקל לעומת 136 מיליון שקל ששילם גאידמק בזמנו. אולם, במשרדי האוצר והבריאות הבהירו להנהלת הקופה כי לא תאושר להם רכישה של בית החולים כעסק חי, אלא כעסקה נדל"נית בלבד. אם תרחיש כזה אכן ייצא לפועל, עובדי ביה"ח יפוטרו ואילו התקנים למיטות האשפוז יעברו לבתי החולים האחרים בעיר, כדוגמת הדסה.