ויקראם פנדיט, מנכ"ל סיטיגרופ: "מחיר המניה אינו משקף את את חוסנו של הבנק ואת פוטנציאל הרווח שלו"

"הרבעון הנוכחי יהיה הטוב ביותר מאז הרבעון השלישי ב-2007" ; "בחודשים ינואר- פברואר רשמנו הכנסות של 19 מיליארד דולר לפני מחיקת חובות" ; מניית החברה מזנקת במסחר בגרמניה ב-14%

מנכ"ל בנק סיטיגרופ , ויקראם פנדיט אמר במזכר פנימי ששלח לעובדי הבנק כי הוא מאוכזב מהצניחה בערך של מניית הבנק ואמר כי הוא חושב שמחירה אינו משקף את את חוסנו של הבנק ואת פוטנציאל הרווח שלו.

פנדיט כתב כי הבנק פתח את הרבעון הראשון של 2009 בתוצאות המוצלחות ביותר שהיו לו ברבעון מזה שנה. לדבריו, הכנסות הבנק בחודשים ינואר פברואר הסתכמו ב-19 מיליארד דולר, לפני מחיקת חובות.

מניית סיטי בנק, הבנק הגדול ביותר בעולם מבחינת שווי שוק, נפלה מתחת לשווי של דולר אחד בעקבות אובדן אמון המשקיעים לגבי יכולת קיומו העצמאית של הבנק לאחר שרשם הפסד מצטבר של 37.5 מיליארד דולר.

הממשל האמריקני בוחן באילו צעדים חדשים יש לנקוט, על מנת לייצב את סיטיגרופ, שבוע לאחר שהבנק קיבל סיוע נוסף, שלישי במספר. כך מדווח היום ה"וול סטריט ג'ורנל".

הבנק הוא החברה הקטנה ביותר מבין 30 החברות שמניותיהן נמנות על מדד הדאו ג'ונס כשספקולציות דיברו על כך שבעקבות העלאת האחזקה של ממשלת ארה"ב ל-36% במניות הבנק הוא עלול להימחק מהמדד.

פנדיט ציין כי יש לו אמון מלא בביצועים של הבנק ב-2009 וציין כי הרבעון הנוכחי צפוי להיות הרבעון הטוב ביותר של הבנק מאז הרבעון השלישי של 2007.

פנדיט ציין כי בסיטיגרופ ערכו בדיקה של תרחישים פסימיים יותר מהתרחישים של ה'פד'. בעקבות בדיקת התרחישים הפסימיים בסיטיגרופ בטוחים ביציבות הפיננסית של החברה.

במסחר בגרמניה מגיבה מניית סיטיגרופ (סימול: TRV:GR) בעלייה של 14%.