הרציקוביץ: דנקנר השקעות מעולם לא הלוותה לישפאר כסף לרכישת מניות בקונקט טי.וי

בכתב הגנה לתביעת דנקנר השקעות נגד ישפאר שבבעלות לוני הרציקוביץ, מכחיש האחרון את טענת דנקנר כי העניקה הלוואה בסך 4 מיליון שקל לחברת ישפאר

איש העסקים לוני הרציקוביץ טוען כי חברת דנקנר השקעות מקבוצת דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה מעולם לא העניקה הלוואה בסך 4 מיליון שקל לחברת ישפאר שבבעלותו. זאת, בגין העסקה בה נמכרו אחזקותיה של דנקנר השקעות בחברת קונקט טי.וי. לידי ישפאר, שהיתה אף היא בעלת מניות בחברה זו.

דנקנר הגישה בינואר תביעה נגד ישפאר על סך 4.4 מיליון שקל בטענה כי לא שילמה את החוב בגין עסקת המניות. לדבריה, בינואר 2003 נכרת ההסכם למכירת המניות, ולאחר שישפאר לא שילמה לה הגיעו הצדדים להסכם הלוואה שנחתם ביוני 2006, במסגרתו התחייבה ישפאר לשלם לדנקנר השקעות סך של 4 מיליון שקל. ואולם, לטענת דנקנר השקעות, החל ממארס 2008 החלה ישפאר להפר את הוראות הסכם ההלוואה, בכך שלא שילמה את הריבית על החודשים 1-3/08 ואת הפרשי התשלום בגין קרן החוב; ובהמשך חדלה מלשלם את התשלומים השוטפים בגין קרן וריבית ההלוואה.

דנקנר השקעות ציינה כי הסכם ההלוואה בא לעולם לאחר שהרציקוביץ פנה ישירות למנכ"ל שלה, איליק רוז'נסקי. לטענתה, היא הסכימה להתקשר בהסכם ההלוואה בשל התחייבויותו האישית המפורשת של הרציקוביץ בפני רוז'נסקי כי הוא יהיה ערב אישי וללא תנאי לכל התחייבויות ישפאר לפי ההסכם.

פרסום מגמתי

עתה טוען הרציקוביץ בכתב ההגנה, שהגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, כי ההלוואה כלל לא ניתנה לישפאר, ולפיכך לא קמה כל חובה להחזירה. בנוסף הוא טוען כי הוא מעולם לא ערב אישית לחובות כביכול של ישפאר כלפי דנקנר השקעות.

הרציקוביץ טוען כי דנקנר השקעות השמיטה מכתב התביעה את העובדה שבבסיס ההסכמים בין שתי החברות נקבע כי ישפאר תשלם לדנקנר השקעות מכספים שקונקט תשלם לישפאר, כשמצבה הכלכלי יאפשר זאת. לדבריו, בפועל מצבה הכלכלי של קונקט לא איפשר את הדבר, ולכן דנקנר השקעות לא דרשה מישפאר את הכספים שהיא תובעת היום. זאת, כיוון שהיה לה ברור שהכספים אינם מגיעים לה לאור מצבה של קונקט.

עוד טוען הרציקוביץ כי דנקנר השקעות לא הראתה כל קשר שלו לחוב הנתבע, וכל מטרת הכללתו בכתב התביעה כנתבע היתה "יצירת לחץ, תוך פרסום מגמתי ומופרך באמצעי התקשורת, בדבר היותו ערב לחוב לכאורה של ישפאר".

לסיכום, טוען הרציקוביץ כי התביעה משוללת כל בסיס עובדתי ומשפטי ומנוגדת להבנות שהיו עם ישפאר, וכי אין כל עילת תביעה אישית נגדו.

אישור היתרה

דנקנר השקעות ציינה בכתב התביעה כי בפגישה שהתקיימה באוגוסט אשתקד, בניסיון אחרון מצידה למנוע הליכים משפטיים, הודיעו נציגי ישפאר לרוז'נסקי כי ישפאר אינה חולקת על חובה ואולם היא אינה מסוגלת להשיבו, וכי דנקנר השקעות "יכולה" לנהוג כרצונה. עוד ציינה דנקנר השקעות כי ימים אחדים לפני הפגישה אף העבירה לידיה ישפאר אישור על גובה יתרת ההלוואה, כפי שהיא רשומה בספריה באותו מועד, בסך של כ-4 מיליון שקל. (ת.א. 1054/09).