מלחמה בחברת החשמל: המנכ"ל לסקר הורה על איחוד מחוזות חיפה והצפון - הוועד יפתח בעיצומים

לסקר הורה לשייך את מנהלי המחלקות לסגל הבכיר בניסיון להחליש את השפעת הוועד ; יו"ר הועד הצפוני יעקב דבידה: "יכול להיות שיש ללסקר משתפי פעולה בתוך הוועד, אבל הוא לא יצליח לשבור אותנו" " ; לסקר החליט על יישום תוכנית "מצפן"

בניגוד לעימות הקודם בינו לועד העובדים , מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר מאותת כי הפעם בכוונתו לנקוט בצעדים משמעותים יותר לישום תכנית 'מצפן' לשינוי האירגוני בחברה.

ל"גלובס" נודע כי לסקר הודיע בישיבת ההנהלה שהתקיימה היום על שורה של צעדים חד צדדיים ליישום תכנית "מצפן".

בין השאר הורה לסקר על איחוד של שניים ממחוזות החברה - מחוז חיפה ומחוז הצפון - למחוז אחד, על תיאגוד תחנות הכוח של החברה במבנה של 4 תחנות כוח מרחביות ,וכן הקמת יחידת תחזוקה ארצית שלתוכה ימוזגו חלק מבתי המלאכה בחברה.

יש לציין כי מדובר בחלקים המשמעותיים ביותר של השינוי האירגוני, דבר שמלמד שלסקר נחוש הפעם לקדם את התוכנית בנחישות. כמו כן, הורה לסקר להעביר את אגף התקשוב ומערכות מידע לחטיבת הלוגיסטיקה.

ל"גלובס" נודע כי בעקבות הצעדים עליהם החליט המנכ"ל, צפויה המזכירות הארצית של ארגון העובדים להתכנס כבר מחר בצהריים על מנת לדון בחידוש העיצומים בחברה, בכירים בוועד ציינו כי "המנכ"ל חצה את כל הקווים האדומים. העיצומים שהיו בפעם הקודמת הם משחק ילדים לעומת מה שצפוי אם ההנהלה לא תחזור בה מכל הצעדים החד צדדייים".

הכוונה של ההנהלה להורות על איחוד מחוזות חיפה והצפון התקבלה בהפתעה מוחלטת באירגון העובדים. איחוד המחוזות הוא חלק מהתוכנית לצמצם את מספר המחוזות מחמישה לשלושה. בנוסף יש כוונה לאחד בין מחוז דן למחוז ירושלים.

בוועד רואים במהלך ניסיון לתקוע טריז בין הוועד הצפוני, בראשות יעקב דוידה שנחשב למילטנטי יותר, לבין הוועד הדרומי שממנו מגיע יו"ר מיקו צרפתי.

"המנכ"ל מנסה לעשות 'הפרד ומשול' בין הוועד הצפוני לשאר הוועדים ואנו מקוים שראשי הוועדים והיו"ר צרפתי יגלו מנהיגות ולא יתנו לזה יד", אמרו בכירים בוועד.

צעד נוסף שמלמד שלסקר נערך למאבק קשה יותר היא ההנחיה שניתנה להעביר את כל מנהלי המחלקות בחברה לסגל כוח האדם הבכיר בחברה, וזאת במטרה לנתק אותם ככל הניתן מהשפעת הוועד.

וועדי המהנדסים בחברת החשמל כבר הגיבו בחריפות לצעדים עליהם הודיע המנכ"ל. ראשי וועדי המהנדסים במחוז הצפון והדרום, יעקב חי ואלי יעקבי, מסרו בתגובה כי "היום החלה הספירה לאחור של המנכ"ל. בניגוד להצהרותיו כי אף עובד לא ייפגע, איחוד המחוזות ותחנות הכוח יביא לפיטורים של מאות עובדים. את המנכ"ל הזה מעניין רק לשלוח 2,000 עובדים הביתה. אנחנו נילחם בו עד הסוף".

יו"ר הוועד הצפוני, יעקב דבידה, מסר ל"גלובס", כי "המנכ"ל שם לו למטרה לשבור את חיפה והצפון. יכול להיות שיש לו משתפי פעולה בתוך הוועד, ואנחנו נבדוק את זה מחר. ללסקר יהיה קשה מאוד להעביר בשטח את ההחלטות שלו. אני מקווה בשבילו שזה לא יהיה אקורד הסיום שלו כמנכ"ל".

כפי שפורסם ב"גלובס", מוקדם יותר הודיע לסקר על החלטתו לחדש את הצעדים ליישום תוכנית "מצפן" זאת לנוכח המבוי הסתום במו"מ מול ארגון העובדים. לסקר שיגר מכתב חריף ליו"ר הוועד צרפתי בו כתב כי "נכונותה של ההנהלה לקיים הידברות לגבי השינויים הארגוניים נוצלה לרעה ע"י הועד להמשך סחבת וגרירת רגליים". בתגובה הודיע יו"ר הוועד, מיקו צרפתי, כי "לסקר איבד את השליטה על ניהול החברה".

בהנהלת חברת החשמל אישרו את הפרטים. בנוגע למנהלי המחלקות מסבירים בהנהלה כי הצעד נועד לשפר את מעמדם.