סילבן שלום תוקף: "מרוב פחד, נתניהו אינו מסוגל למנות אדם בעל השפעה, מעמד וכוח לצידו"

כך דווח בגלי צה"ל ; חבר הכנסת סילבן שלום קובע כי לממשלה שמקים ראש מפלגתו אין "סיכוי או יכולת" להחזיק מעמד קדנציה מלאה: "הפתרון היחיד הוא רוטציה"

חבר הכנסת סילבן שלום קובע כי לממשלה שמקים ראש מפלגתו, בנימין נתניהו, אין "סיכוי או יכולת" להחזיק מעמד קדנציה מלאה: "הפתרון היחיד הוא רוטציה, קדימה כבר הסכימה לשלוש שנים לליכוד מול שנה ושמונה חודשים לקדימה, אולם נתניהו מתבצר", אמר שלום בשיחות עם מקורביו - כך דווח בגלי צה"ל.

שלום, לשעבר שר החוץ, מתח ביקורת קשה על הקואליציה המתגבשת: "לא אוכל לשבת בממשלה שתהרוס את כל מה שבניתי מול מדינות ערב", תקף חבר הכנסת בשיחות עם מקורביו.

"אני מקבל טלפונים בכל יום מהמדינות הללו וממדינות המערב, שמביעות דאגה רבה ממה שמתרחש כאן", פירט שלום ברמיזה למינוי הצפוי של מנהיג "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, לתפקיד שר החוץ בממשלה העתידית.

חבר הכנסת האשים, כמו כן, את נתניהו בכך שהוא חושש ממנו ועל כן אינו מתכוון להעניק לו תיק משמעותי: "נתניהו אינו מסוגל מרוב פחד למנות אדם בעל השפעה, מעמד וכוח לצידו", צוטט.

הפתרון המסתמן: שלום יהיה ממלא מקום ראש הממשלה

בכיר בליכוד מתווך בימים האחרונים בין יושב-ראש המפלגה, בנימין נתניהו, לחבר הכנסת שלום. מטרת המהלך היא להבטיח את מינויו של שלום לשר משמעותי בממשלה המתגבשת.

הפיתרון המסתמן יהיה, ככל הנראה, מינויו של שלום לתפקיד ממלא מקום ראש הממשלה. עם זאת, בשיחות סגורות אמר נתניהו כי הוא שוקל לבטל את התפקיד. "אני לא אוכל לשתות מבקבוק פתוח, מחשש שאורעל", צוטט נתניהו. התגובה הרשמית ממקורבי ראש הממשלה המיועד הייתה כי הצעד נשקל.