IPG מחזקת אחיזתה ביוניליוור: מרקיורי תרכוש מדיה למותגי הדגנים והמרקים

מרקיורי של ראובני-פרידן זכתה בתקציב לטיפול ברכש המדיה של הדגנים והמרקים, שטופל בעבר ביונייטד ולאחרונה ביוניון של אורן יוניוב ; שאר תקציב המדיה של יוניליוור מטופל ביוניברסל מקאן - גם היא מקבוצת IPG

קבוצת IPG מחזקת את אחיזתה בתקציב המדיה של יוניליוור: ל"גלובס" נודע כי רכישת המדיה לחלק מתקציבי יוניליוור, שטופלו עד כה בחברת המדיה יונייטד (מאז הפסקת פעילותה ביוניון), תטופל בחברת המדיה מרקיורי של ראובני-פרידן.

מדובר בתקציבי המדיה של הדגנים והמרקים, כאשר שאר התקציב מטופל בחברת המדיה יוניברסל מקאן מקבוצת מקאן-אריקסון. על-פי הערכות, תקציב המדיה של המרקים והדגנים עומד על כ-15 מיליון שקל בשנה.

מערך הפרסום של יוניליוור מונה מאז 2006 שלושה משרדי פרסום: מקאן-אריקסון - המצטרף החדש המחזיק בנתח משמעותי של התקציב ומטפל בכל המותגים הבינלאומיים של החברה למעט קנור; באומן-בר-ריבנאי, המטפל במותגים תלמה ובייגל&בייגל; וראובני-פרידן, המטפל בתקציבי קנור (בהם לא יכול היה לטפל מקאן-אריקסון בשל ניגוד אינטרסים עם מרקי אסם) ובתקציב המותג קליק.

בעבר הפרידה יוניליוור בין הטיפול בתקציבי המדיה לבין תקציבי הקריאייטיב. במשך שנים נוהל התקציב באמצעות שני גופים: באינישייטיב מדיה (שנבלעה עם הזמן בראובני-פרידן ואחר-כך ביונייטד), ובבאומן-בר-ריבנאי שטיפל בכל תחום המזון. לפני כ-5 שנים הוחלט בחברה לרכז את הקנייה והתכנון באמצעות גוף אחד, על מנת למנף את כוח החברה במדיה ולייעל את ההוצאות.

לאחר מכרז נבחרה פרו-מדיה לטפל בתקציב, והיא טיפלה בו במשך 3 שנים. שנתיים לאחר מכן ערכה יוניליוור מכרז נוסף בתחום הקריאייטיב, שמטרתו היתה לצמצם את מספר המשרדים המטפלים בתקציב מ-5 לשניים. בסופו של דבר, בגלל שמקאן-אריקסון לא יכל לטפל בכל המותגים הבינלאומיים, עבר מערך הפרסום של יוניליוור ל-3 משרדים.

לאורך המכרז הדגישו ביוניליוור כי הזכייה אינה כוללת מדיה, אך הכתובת היתה על הקיר: מקאן בדרך-כלל לא נשארת עם תקציבי קריאייטיב בלבד, וגם בבאומן יחלו להשתלט על התקציב. ואכן, שנה לאחר המכרז הסתיימה ההתקשרות עם פרו-מדיה, והתקציב חולק בין יוניברסל מקאן של מקאן-אריקסון לבין יונייטד, בה היו שותפים ראובני-פרידן.

לפני מספר חודשים הגיעה חברת המדיה יונייטד לסוף דרכה, לאחר שבמשרד הממונה על ההגבלים נקבע כי קיומה פוגע בתחרות בשוק. השותפים ביונייטד -ראובני-פרידן ושלמור-אבנון-עמיחי - נקלעו לסכסוך משפטי ביניהם, ובינתיים הוקמו על חורבותיה של יונייטד שתי חברות: יוניון, בבעלות אורן יוניוב - לשעבר מנכ"ל יונייטד; ומרקיורי, בבעלות ראובני-פרידן, אותה מנהל ישראל דיאמנט.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", באחרונה הודיעה הממונה על ההגבלים העסקיים כי מותר למקאן וראובני-פרידן לשתף פעולה בתחום המדיה, שכן היא אינה רואה בהם מתחרים, מאחר ושניהם משתייכים לקבוצת אינטרפבליק הבינלאומית (IPG). במקביל, פנו דיאמנט וגורמים ממקאן לאמצעי המדיה, והודיעו להם כי על מרקיורי לקבל את התנאים של מקאן במדיה ולהיכלל בהסכם העמלות של הקבוצה.