עיצומים אגרסיביים בחב' חשמל: אין ניתוקים וחיבורים לחשמל - ולא מתקנים תקלות מחשב למעורבים בתוכנית ההתייעלות

בוועד העובדים מתכננים להחריף את העיצומים בימים הקרובים, ובין השאר אף לקיים הפגנות מול ביתו של המנכ"ל עמוס לסקר

יומיים אחרי ש"גלובס" חשף את כוונת מנכ"ל חברת החשמל עמוס לסקר לחדש את יישום תוכנית התייעלות מצפן, עובדי חברת החשמל החלו רשמית בעיצומים. בהמשך לכינוס של המזכירות הארצית, הורה היום הוועד להפסיק את כל העבודות לקידום תוכנית החירום למשק החשמל להקמת תחנות כוח, הופסקה גביית כספים של חייבים וכן לא יבוצעו ניתוקים וחיבורים של לקוחות לחשמל.

ל"גלובס" נודע עוד כי במסגרת העיצומים הורה הוועד לעצור את החיבור של תחנת הכוח 'חגית' בסמוך ליקנעם לגז טבעי, שהיה אמור להתבצע בימים הקרובים. הדבר צפוי לגרום לחברה להפסדים. כמו כן הורה הוועד לעצור את עבודות השיפוצים בחלק מתחנות הכוח, המתבצעות בימים אלו. הזרמת הגז ל'חגית' החלה בשבוע שעבר, והתחנה היתה אמורה לעבור לשימוש בגז בשבוע הקרוב.

בנוסף לעיצומים הורה הוועד לעצור את כל חלוקת הדואר לכל מי שמעורב בקידום היישום של תוכנית 'מצפן' ולא לתקן את תקלות המחשוב שלו, אם יהיו כאלה.

בוועד העובדים מתכננים להחריף את העיצומים בימים הקרובים ובין השאר אף לקיים הפגנות מול ביתו של המנכ"ל עמוס לסקר זאת בדומה להפגנות שקיימו בעבר מול ביתו של המנכל לשעבר אורי בן נון בתקופה בה קידם את השינוי המבני בחברה.

כמו כן, הורה הוועד למאות עובדים לעזוב את המשרדים ולא לשתף פעולה עם הנהלת החברה. לפי שעה העיצומים אינם צפויים לגרום לשיבושים באספקת החשמל לצרכנים.

כפי שפורסם ב"גלובס" העובדים החליטו כבר אתמול לפתוח בעיצומים וזאת על רקע החלטת מנכ"ל החברה להמשיך ביישום תוכנית מצפן.

יו"ר הוועד מיקו צרפתי שב וקרא היום לעובדים שלא לשתף פעולה עם תוכנית ההתייעלות, "אל תשתפו פעולה עם שום מהלך הקשור ביישום ותכנון תוכנית מצפן. אין לקדם כל פעילות בנושא ולא להשתתף בישיבות העוסקות בכך וכמובן אין לשתף פעולה עם חברות החשמל החדשות".

צרפתי הוסיף כי "אין אנו מתכוונים לוותר על המטרות שלנו שבראשם הגנה על הביטחון התעסוקתי של כל העובדים באשר הם. הגענו לשלב נוסף במאבק המתמשך על הבית שלנו ומקום עבודתנו . ברור לנו שיופעלו עליכם לחצים רבים מצד ההנהלה וכי אתם עלולים למצוא את עצמכם מאוימים בהפחתת שכר ואף בפיטורים. זה הרגע שבו חלולה לכידות שלנו יותר מכל. אנו קוראים לכם להישמע להוראות נציגי הארגון אשר ילוו אותכם בכל רגע וינחו אותכם כיצד להימנע מלהיות שותפים בישום תוכנית מצפן.