גוגל מתכננת לתרגם הודעות קוליות מהמשיבון להודעות טקסט או דוא"ל

החברה מרחיבה את שירותיה בתחום הטלפוניה ; השירות יהיה בחינם ויוצע קודם למשתמשים קיימים

גוגל ממשיכה להוכיח שאין תחום שלא מעניין אותה. והפעם על הכוונת - שוק הטלפוניה. לפי הערכות, החברה תשיק שירות חדש בשם Google Voice, שיאפשר לה לקחת חלק בערוץ תקשורת נוסף בין אנשים, מלבד הדואר האלקטרוני - הטלפון.

השירות החדש יתבסס על טכנולוגיה אותה רכשה ענקית האינטרנט ב-2007, שאפשרה לגוגל בעבר לספק למשתמש מספר טלפון אחד, ולנתב את השיחות שמתקבלות למכשיר הסלולר, למקום העבודה או לטלפון הביתי של המשתמש.

גוגל תאפשר לתמלל באופן אוטומטי הודעות קוליות שמתקבלות במשיבון הטלפון, ולהפוך אותן לטקסט. את הטקסט ניתן יהיה להעביר כדואר אלקטרוני או כהודעת טקסט, שתישלח לתיבת המייל האישית של המשתמש.

השירות יוצע בתחילה רק למשתמשים קיימים, שכבר קיבלו מספר טלפון מגוגל - מאות אלפי משתמשים כנראה - ובשבועות שלאחר מכן יוצע גם לקהל הרחב.

שירות זה מתווסף למוצרים רבים אותם משיקה גוגל מדי חודש. ב-2007 הודיעה על כוונתה להיכנס לתחום הסלולר, וכעת היא מציעה למשתמשים את מערכת ההפעלה הסלולרית שלה, אנדאוריד.

ענקית האינטרנט ממשיכה לפתח מוצרי פרסום שונים, שמאפשרים לה ליישם טרנדים של פרסום מפולח, למדוד טראפיק של אתרים, ולעקוב באופן יומיומי אחר הרגלי הגלישה של הגולשים, לצד פיתוח דפדפן.

ההערכות הן כי בכוונת גוגל לפתח מערכת הפעלה למחשב.

השאלה היא כיצד מתכננת גוגל, ש-97% מההכנסות שלה מגיעות מפרסום, לייצר משירות זה הכנסות. קרייג ווקר, מנהל הצוות שפיתח את המוצר, אמר כי כי המוצר יהיה בחינם, ו"גוגל מקבלת ערך רק מהעובדה שמשתמשיה מאושרים".

מאחר שהחברה לא עוסקת בהפצת אושר לעולם, אפשר להבין ששירות כזה יגדיל, למשל, את השימוש של אנשים בתיבות המייל שלהם, וזה יכול להגדיל את החשיפה של אנשים לשירותים השונים שגוגל מציעה.