מוטי זיסר נגד כלל ביטוח: דורש סכום של 6 מיליון דולר בחזרה

בכלל מחזיקים את הסכום כערבון עד שיוסכם על סכום הפיצוי אותו יקבלו מזיסר בשל ביטול העסקה לרכישת מחצית "כלל רומניה" ; על-פי הערכות, זיסר מתכוון לפנות בעניין לערכאות משפטיות

מחלוקת קשה בין כלל ביטוח , בניהולו של שי טלמון ובבעלות קונצרן אי.די.בי , לבין אלביט הדמיה שבבעלותו של מוטי זיסר. זיסר דורש מכלל ביטוח להחזיר לו פיקדון בסך 6 מיליון דולר שהפקיד לפני שנה בחברה הבת, כלל רומניה, על חשבון עסקאות עתידיות. בכלל ביטוח טוענים מנגד כי זיסר ביטל באופן חד צדדי את העסקה המתוכננת, צעד שגרם להם נזק, ושבגינו מגיע להם פיצוי.

כרגע אין עדיין התדיינויות משפטיות בין הצדדים, אלא רק שיחות בלתי מחייבות. בכלל ביטוח מבקשים להחזיק את הפיקדון בידם עד שיסוכם גובה הפיצוי שזיסר צריך לשלם להם על הביטול החד-צדדי, כך שיוכלו לקזז אותו מהפיקדון. עם זאת, על פי הערכות, בכוונת זיסר לפנות לערכאות כנגד כלל ביטוח, שנמצאת כאמור בבעלות אי.די.בי של נוחי דנקנר.

ביוני 2008 הודיעו אלביט הדמיה וכלל ביטוח כי הראשונה תיכנס כשותפה בכלל רומניה ותקבל 50% מהמניות, תמורת סכום של 17.75 מיליון דולר. כלל ביטוח דיווחה כי לאור העסקה היא תרשום רווח הון של 15.4 מיליון שקל. אבל בפברואר הודיעה אלביט הדמיה כי "משלא בוצעה השלמת העסקה עד המועד שנקבע היא מבטלת את ההסכם". על פי הערכות ביטול העסקה נעשה לאור ההחרפה במשבר העולמי והפגיעה המסתמנת בכלכלות מזרח אירופה ובכללן רומניה.

כחלק מהעסקה הפקיד זיסר 6 מיליון דולר בכלל ביטוח, שהיו אמורים להפוך להון מניות עם השלמת העסקה. כעת, כאמור, דורש זיסר את הכסף בחזרה. בכלל ביטוח סבורים כי זיסר גרר רגליים ועיכב את לוחות הזמנים להשלמת העסקה עד שבוטלה באמתלה טכנית. לשיטתם, היציאה החד צדדית של זיסר מהעסקה גרמה להם נזק רב ומהווה הפרת הסכם. לכן הם דורשים ממנו פיצוי ומתכוונים להחזיק את הפיקדון כעירבון עד שיוסכם על הסדר בעניין.

מאז הוקמה לפני 3 שנים לא הצליחה כלל רומניה להתפתח ולצמוח, לא כל שכן להרוויח. את המהלך הוביל בזמנו המנכ"ל הקודם של כלל, אביגדור קפלן, שכיום מכהן כיו"ר החברה. בכיר בכלל ביטוח הגדיר לפני מספר חודשים את המיזם הרומני ככישלון. "שרפנו את האצבעות", אמר בשיחה פרטית. בתגובה נמסר מכלל ביטוח כי "ביטול העסקה מצד אלביט הדמיה גרם לחברה נזק. כעת מתנהלים מגעים עם אלביט בדבר גובה הפיצוי שאלביט תשלם לכלל".