מנכ"ל בנק אוף אמריקה העריך שרווחי הבנק, לפני מיסים והפרשות לחומ"ס יזנקו בשנת 2009 ל-50 מיליארד דולר

הכנסותיו יסתכמו ביותר מ-100 מיליארד דולר ; החודשיים הראשונים של השנה - רווחיים ; המניה זינקה בכ-18.7% ; למרות שהממשל יכול לדרוש מהבנק לקבל סיוע נוסף, לואיס חושב שלבנק לא נדרש הון ציבורי נוסף

מניית בנק אוף אמריקה מזנקת הערב (ה') בוול סטריט ביותר מ-10% ומובילה את המגזר הפיננסי לעליות חדות בוול סטריט. זאת לאחר שמנכ"ל הבנק, קנת' לואיס אמר היום במועדון המנהלים הבכירים בבוסטון קולג' כי החודשיים הראשונים של השנה היו רווחים לבנק. לואיס העריך כי רווחי הבנק (לפני מיסים והפרשות לחובות מסופקים) יזנקו בשנת 2009 ל-50 מיליארד דולר והכנסותיו יסתכמו ביותר מ-100 מיליארד דולר.

"היקף כזה של תזרים מזומנים יכול לפתור בעיות רבות, ובבוא הזמן להביא לשיפור הכלכלה האמריקני" אמר לואיס והוסיף "הלאמה של הבנקים הגדולים, במסגרתה ישתלט הממשל על הגופים המוסדיים וינשל את בעלי המניות הרגילות ויתכן שגם את מחזיקי החוב - תיהיה סיוט". צעדים שכאלה יכולים להתאים מול בנקים קטנים יותר, אך הלאמה של בנקים גדולים, ומלווים מורכבים תביא למצגת שווא כאילו מצבם של כל הבנקים הוא בלתי פתיר, מה שיעודד את המשקיעים להמר מי תיהיה הפירמה הבאה שתיפול. "מה שעשוי להוביל לנבואה שמגשימה את עצמה" הסביר לואיס.

"פיקוח ממשלתי יכול להשתמע גם כהחלטות בהקשר להלוואות המבוססות על פוליטיקה, אשר עשויות לפגוע בכלכלה. יתכן שהממשל יכול לדרוש מבנק אוף אמריקה לקחת סיוע הוני נוסף, בהתבססו על מבחני הלחץ שצפוי משרד האוצר לערוך בקרוב לבנקים. אולם, הדגיש כי הוא "חושב שלבנק אוף אמריקה לא נדרש הון ציבורי נוסף". אני בטוח שנעבור בהצלחה את מבחני העמידה בלחץ של האוצר, אמר.