מגל מערכות מזהירה: נרשום מחיקות והפרשות לפיצויים בסך 21.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי

מגל תפרסם את הדו"חות ביוני ; החברה, שסיימה את הרבעון השלישי בהפסד, צפויה למחוק ולהפריש סכום הגבוה מכל הכנסותיה ברבעון הקודם ; ההפרשה לפיצויים - בגין פרישת הנשיא והמנכ"ל, יזהר דקל

מגל מערכות , המפתחת, מייצרת ומשווקת מערכות אבטחה ממוחשבות, הודיעה כי תרשום מחיקות והפרשות לפיצויים שלא על בסיס מזומן בסך 21.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי. בניגוד לרבעון השלישי, שהתייחס לרבעון הקלנדרי ולכן דו"חותיו פורסמו בנובמבר, הפעם מודיעה החברה כי תפרסם את דו"חות הרבעון הרביעי (והדו"חות המבוקרים לשנה כולה, כולל אלו שיוגשו לרשות ניירות-הערך האמריקנית, ה-SEC) ביוני.

החברה, שסיימה את הרבעון השלישי בהפסד, צפויה למחוק ולהפריש סכום הגבוה מכל הכנסותיה ברבעון הקודם. ההפרשות והמחיקות הללו צפויות להפחית את ערך הנכסים הלא-מוחשיים במאזן החברה. יו"ר החברה הוא יעקב פרי, המשמש בין היתר גם כיו"ר בנק מזרחי טפחות . מגל מערכות נסחרת הן ברשימת ה-Global Market בנאסד"ק והן בבורסה בתל-אביב לפי שווי-שוק של 49.13 מיליון דולר. מתחילת השנה איבדה המניה בנאסד"ק 19.4% מערכה.

בנובמבר פרסמה מגל את דו"חות הרבעון השלישי, בו היא דיווחה כי חזרה להפסד. החברה רשמה הפסד של 1.4 מיליון דולר על בסיס GAAP (ההפסד על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-803 אלף דולר). הכנסות החברה הגיעו ברבעון השלישי ל-20.8 מיליון דולר, ומתחילת השנה ההכנסות הסתכמו ב-72.1 מיליון דולר.

עיקר המחיקות (12.5 מיליון דולר) נובעות מהפחתת מוניטין של חברה אירופאית שרכשה. "צבר ההזמנות היה נמוך משחשבנו", מדווחת החברה בהודעתה לעיתונות, "ולא ברור האם הפעילות תהיה מספקת לרמה שערכה תצדיק את המספר במוניטין". הפחתת המוניטין, מציינת מגל, תושלם במהלך החודשים הקרובים.

יתכן ומדובר בחברה הבת, סנסטר סטלר, שבתחילת ספטמבר קיבלה הזמנה בהיקף של 20 מיליון דולר להקמת מערכת הגנה עירונית בעיר גדולה באמריקה הלטינית, המבוססת על מערכת ה"מצודה" של חברת מגל. אפשרות אחרת מיוחסת לחוזה הגדול בתולדותיה, עליו חתמה בינואר אשתקד, מיזם אבטחה של מתקני תשתיות שדווח אז כי יכניס לקופתה 45 מיליון דולר. החברה סירבה בזמנו למסור פרטים כלשהם לגבי זהות הלקוח.

מחיקות נוספות מתייחסות להפחתה צפויה בנכס מס נדחה בהיקף 4 מיליון דולר, תולדה של המשבר הפיננסי העולמי. לדברי מגל, ייתכן והחברה תוכל להשתמש בנכס המס שוב עם ישתפר מצב השוק.

באשר להפרשה לפיצויים (2.5 מיליון דולר), זו מיוחסת בעיקר לפרישת הנשיא והמנכ"ל, יזהר דקל (בתמונה). הפרישה דווחה במסגרת דו"חות הרבעון השלישי. דקל עבד בחברה במשך 25 שנה, מתוכן שנתיים כמנכ"ל. גידול ברמת המלאים ואיחודי מלאי מחברות בנות שונות צפויים להביא את החברה לבצע הפרשה נוספת, של 1.5 מיליון דולר. החברה מתכוונת להפריש עתודה נוספת לכיסוי חובות מסופקים שהיקפה מיליון דולר.

מגלמגל