ליאור קצב: "גם אני הרגשתי אתמול לא נוח בנאום של אחי. הוא היה ארוך מדי ומפורט מדי"

אחיו של משה קצב בראיון לערוץ 2: "יועצי התקשורת היו אלה שעמדו על כך שהוא לא יענה על שאלות" ; "הוא התייצב באומץ ובהרבה מאוד כאב, מתוך תחושה שנעשה לו עוול" ; למסיבת העיתונאים של קצב

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

"גם אני אתמול הרגשתי לא נוח בנאום של קצב. הוא היה ארוך מדי ומפורט מדי", אמר לפני כניסת השבת עו"ד ליאור קצב, אחיו של הנשיא לשעבר, משה קצב, בעקבות מסיבת העיתונאים שקיים האחרון אתמול (ה') במרכז הקהילתי בקריית-מלאכי. ליאור קצב אמר את הדברים במסגרת יומן השבוע של חדשות ערוץ 2.

משה קצב צפוי לעמוד לדין באשמת אונס ומעשה מגונה בכוח, ובמהלך מסיבת העיתונאים הארוכה השיב מלחמה נגד היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, פרקליטות המדינה, התקשורת העויינת ונגד המתלוננות נגדו. במהלך הנאום התקוממו עיתונאים שונים כלפי קצב, על כך שלא ניתנת להם הזדמנות לשאול שאלות ועל כך שקצב נקב בשמותיהם של עיתונאים ספיציפיים ותקף אותם. העיתונאי רינו צרור צעק כלפי קצב והוצא מהאולם.

"אני באמת לא מבין על מה יצא קצפם. יועצי התקשורת היו אלה שעמדו על כך שהוא לא יענה על שאלות", מגיב לעניין זה אחיו ליאור. בתשובה לשאלת המראיין, יאיר לפיד, על כך שלאחר של מסיבת עיתונאים שאחיו מכנס הוא נותר עם פחות אנשים לצידו, אמר האח: "אני אהיה איתו, זה בטוח".

לדבריו, "במשך שנתיים הוא מילא פיו מים, כדי שלא יגידו שהוא מהלך אימים על היועץ המשפטי לממשלה. אתמול הוא התייצב באומץ ובהרבה מאוד כאב, מתוך תחושה שנעשה לו עוול".

* בקרב הציבור קיימת תחושה כאילו אצל אחיך התפתחה תחושה של קונספירציה, של פראנויה או שגעון גדלות.

"זה לא זה ולא זה. במשך תקופה של 3 שנים שופכים את דמו. כל מי שבחן את חומר הראיה יודע שאין שם דבר וחצי דבר".

* אין אדם אחד בפרקליטות שחושב שם הוא חף מפשע.

"זה לא נכון", אמר ליאור קצב ונקב בשורה של שמות. "כולם בחנו את חומר הראיות והגיעו למסקנה שאין כאן תיק", והוא הוסיף: "מני מזוז אמר בדיון בבג"ץ שאין פה ראיות. שהגרסה של א' רצופה שקרים והיא לא אמינה".

בתשובה לשאלה מדוע לא חתם אחיו על הסכם טיעון, טען ליאור קצב כי "משה קצב לא יכל היה לחתום בעובדות". ליאור קצב תקף את היועץ המשפטי לממשלה באומרו כי "מני מזוז מעל בעבודה שהציבור נתן לו. הוא מעל בתפקידו". בנוסף, ענה לטענות לכאורה על אפלייה עדתית: "אף פעם לא שמעת אותי או את משה קצב מדבר על רדיפה עדתית".

* בעבירות מין יש סטיגמה קשה של בושה. אולי הוא לא אומר גם לכם את האמת?

"משה קצב דובר אמת. הוא איש דובר אמת. כל ההאשמות שהופנו נגדו הן ההאשמות שהופרכו".