משה קצב תוקף את מזוז: "דמי הפך להפקר - הכוח עיוור את עיניו; חבל התלייה שלי הוא חבל ההצלה של מזוז"

נשיא המדינה לשעבר נאם במסיבת עיתונאים הערב ; משרד המשפטים: "נאום קצב רצוף בטענות-כזב פתטיות ועובדות מסולפות; הניסיון של קצב להפוך את משפטו לקרקס תקשורתי הוא ביטוי לאובדן עשתונות"

"אני ניצב לפניכם גאה אך מושפל, עומד מרוסק וכואב, אך נחוש, אני לא נכנע". כך אמר לפני דקות אחדות, במסיבת עיתונאים שכינס היום (ה') במרכז הקהילתי בקריית מלאכי נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, הצפוי לעמוד לדין באשמת אונס ומעשה מגונה בכוח.

קצב משיב מלחמה נגד היועמ"ש מזוז, פרקליטות המדינה, התקשורת העויינת ונגד המתלוננות נגדו: "במשך 3 השנים האחרונות נערך משפט רחוב, משפט שדה חסר תקדים בהיקפו. במשך 3 שנים היועמ"ש והפרקליטות חצו כל גבול, דרסו את החוק ורמסו את כבודי. דמי הפך הפקר, הכוח עיוור את עיניהם. אני מתחייב לפניכם כי יבוא יום שגם המקטרגים יודו שצדקתי".

"אני מודה לחברי ופרקליטי והקדוש ברוך הוא שעמדו לצידי, כי מי עוד יכול לעמוד נגד מערכת כזו הרסנית חסרת אחריות וחסרת כבוד, הנחושה להפליל גם על חשבון הפרת החוק". אמר הנשיא לשעבר והוסיף כי "אני בטוח שהפרשה תתברר לטובתי".

תוקף את התקשורת

בתקיפתו את התקשורת אמר קצב "העיתונות המכובדת, האמיצה על כל ציוץ או פיהוק של צו איסור פרסום אתם רצים לבית המשפט לבטל את הצו. מדוע מילאתם את פיכם מים בשנה האחרונה ואף כלי תקשורת לא פנה לבית המשפט וביקש הסרה של צו איסור הפרסום של מני מזוז? הרי על כל שטות אתם רצים לבג"צ לבטל איסור פרסום, זאת כי גם אתם חששתם שהתקיפה הפרועה נגדי תתברר כחסרת בסיס". "תכננתי לעמוד מולכם ולדבר על פעילותי למען השכבות החלשות, למען היהדות, למען ניצולי השואה, למען המדע בישראל, למען ערביי ישראל". אמר קצב.

"אני בחרתי מרצוני לא להיות חבר באליטות כלכליות בישראל, או של הברנג'ה העיתונאית. אני מכבד את רשויות האכיפה בישראל, את משרד המשפטים ואת המשטרה, אולם שימוש לרעה של עוצמה שלטונית ושל סמכות, היא סכנה למדינת ישראל. אני ומשפחתי שותתי דם ומרוסקים, אני רוצה להקים קול זעקה לגבי המניפולציות והאינטריגות שעלו במשפטי". אמר.

"אני שתקתי שנתיים ויותר. אילו דיברתי, היו עלולים להאשים אותי בשיבוש חקירה. שמרתי על שתיקה במשך שנתיים כיוון שחיכיתי לרגע שיתעשתו, שיתפכחו. אבל הם לא הפסיקו. דיני נחרץ ללא שום ראיות או קשר לחקירה, מיד שהתחילה הפרשה. למרות זאת לא נשברתי כי הבטחתי להילחם עד טיפת דמי האחרונה על חפותי. חבל התלייה שלי הוא חבל ההצלה של מזוז". טען הנשיא לשעבר.

במהלך הנאום התקוממו עיתונאים שונים כלפי קצב, על כך שלא ניתנת להם הזדמנות לשאול שאלות ועל כך שקצב נקב בשמותיהם של עיתונאים ספיציפיים ותקף אותם. העיתונאי רינו צרור צעק כלפי קצב והוצא מהאולם.

מעולם לא הוגשה נגדי שום תלונה

קצב הוסיף כי "במשך 3 שנים הסתירו מהציבור מסמכים ועדויות שמוכיחים את חפותי. יש סתירות, יש ספקות, אין סיכוי סביר להרשעה - כך התבטאה הפרקליטות בפני בית המשפט העליון, אך מני מזוז לא רצה שתראו את המסמך הזה. היועמ"ש ביקש בצעד חסר תקדים צו איסור פרסום על מסמכים המתעדים את טעויותיו בפרשה. כשהתברר למזוז שהעדה המרכזית שיקרה בפרשה, הוא ניסה לצאת מההסתבכות ולהשיג עסקת טיעון. לא אני ביקשתי עסקת טיעון - להיפך. כאשר הם איימו שאם לא נסכים לעסקת הטיעון - הם יגישו לכתב אישום חריף, לא הייתה לי ברירה". אמר קצב והוסיף כי "מזוז גם אמר שהיו תלונות רבות נגדי - אבל מעולם לא הוגשה נגדי שום תלונה. אחר כך הוא הודה בזה, אחרי שהתקשורת תיקנה אותו".

קצב הפציר: "אנא, אל תתנו למשטמה, לעוינות, לדעות הקדומות שהצליחו לחלחל למוחכם בחודשים האחרונים, שהם יתפסו בראשכם את שיקול הדעת. אל תיסחפו בעליהום נגדי. במשך שלושים שנותיי בכנסת ובמיוחד במהלך תקופתי בנשיאות המדינה הקפדתי על כל תג בחוק. כך, שבע שנים פעלתי ביושר, במסירות, בצניעות. הייתי חדור בתחושה של שליחות, והכל בדרך ארץ, בשקט".

"אני מציג בפניכם עובדות והוכחות לשיבוש חקירה, לסתירות, מוסר כפול, זדון ומרמה, הדחת ותדרוך עדים - במטרה להפליל את נשיא המדינה". "צריך להקים צוות חקירה ולחקור את קשירת הקשר שקשרו בפרקליטות כדי להפליל אותי. מזוז לא עשה דיאגנוזה, לא בדיקה מקדמית - מיד החליט על ניתוח". אמר.

"רב הנסתר על הגלוי", אמר מזוז, לפי מה הוא אומר את זה, תהה קצב. לפי תחושות בטן?, לפי גחמות? מה הוא נביא?. איך יכול היועמ"ש לומר ביטוי זה לאחר עדות כה ארוכה שמסרתי לו? אכן טעם לפגם". אמר.

תגובת משרד המשפטים

במשרד המשפטים אמרו בתגובה כי נאומו של קצב רצוף כולו בטענות כזב ועובדות מסולפות ומשוללות יסוד, תוך מסע הכפשה אישי חסר מעצורים נגד היועץ המשפטי וראשי מערכת האכיפה. הניסיון של קצב להפוך את משפטו לקרקס תקשורתי הוא ביטוי לאובדן עשתונות ומהווה שבירה של נורמות בסיסיות של התנהלות מצד מי שעד לא מכבר מילא תפקידים ממלכתיים רמים.

הליך פלילי אינו "מסיבת עיתונאים" שבה ניתן להשמיע כל טענה וכל הכפשה מופרכת ככל שתיהיה. מכל מקום קצב הצהיר כי הוא מבקש להוכיח את חפותו. אם אכן זה רצונו, המקום לכך הוא אולם בית המשפט בהליך משפטי תקין ולא בנאומי כזב פאתטיים ובנסיונות להלך אימים על גורמי האכיפה.

מזוז החליט: הנשיא לשעבר משה קצב יואשם באונס ומעשה מגונה בכוח

נזכיר, כי היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ופרקליט המדינה, משה לדור, החליטו ביום ראשון, כצפוי, להעמיד לדין את נשיא המדינה לשעבר באשמת אונס ומעשי מין חמורים שביצע במספר עובדות שעבדו בכפיפות אליו כשר התיירות וכנשיא המדינה.

ההחלטה התקבלה בתום השלמות חקירה שערכה המשטרה, שהביאו את מזוז ולדור למסקנה כי יש לתת אמון בגירסת המתלוננות וכי התשתית הראייתית מקימה "אפשרות סבירה להרשעה".

כזכור, טיוטת כתב האישום המקורית שגובשה בינואר 2007 ייחסה לקצב שני מעשי אונס, של א' ממשרד התיירות ושל א' מבית הנשיא. השימוע שנערך לקצב הביא להשלמות חקירה והאיר את עיני הפרקליטות ביחס לבעיות שונות בעדויות המתלוננות. לכן הסכים מזוז להסדר הטיעון שהציע קצב, ולפיו הנשיא דאז יתפטר מהנשיאות בתמורה לביטול האישומים המרכזיים. במקביל ובלי קשר להסדר, סגר מזוז את התיק בעניין תלונת א' הראשונה מבית הנשיא בשל היעדר אמון בגרסתה. בג"ץ דחה עתירות נגד הסדר הטיעון.