צפירת הרגעה: נציגי האיחוד האירופי אינם מתכוונים להוריד את סיווג הבטיחות של חברות התעופה הישראליות

כזכור לפני כשלושה שבועות התפרסמו ידיעות בדבר אזהרה שקיבלו חברות התעופה הישראליות בנוגע להכנסתן לרשימה השחורה של איגוד התעופה האירופאי

משרד התחבורה פירסם היום (א) צפירת הרגעה ולפיה, בפגישה שהתקיימה בסוף השבוע בבריסל בין נציג רשות התעופה האזרחית של ישראל לבין הממונה על בטיחות הטיסה של החברות הזרות באיחוד האירופי הבהירו נציגי האיחוד כי אין להם שום כוונה להוריד את סיווג הבטיחות של חברות התעופה הישראליות, אל על , ארקיע, ישראייר וסאן דור ממעמדן הנוכחי.

כזכור לפני כשלושה שבועות התפרסמו ידיעות בדבר אזהרה שקיבלו חברות התעופה הישראליות בנוגע להכנסתן לרשימה השחורה של איגוד התעופה האירופאי. משמעות כניסה לרשימה השחורה עשוייה להיות איסור נחיתה בנמלי תעופה באירופה ואיסור טיסה מעל שמי אירופה.

במסגרת שיחות תעופה שהתקיימו ביום חמישי האחרון בין רשות התעופה האזרחית לבין האיחוד האירופי הודיעו , כאמור, נציגי האיחוד אירופאי כי אין בכוונתם להוריד את סווג הבטיחות של חברות התעופה הישראליות כמו כן הביעו הנציגים האירופאים שביעות רצון מהצעדים שנקטה רשות התעופה האזרחית בכל הנוגע לטיפול בסוגיות הבטיחותיות.
במהלך הפגישה הציגה רשות התעופה האזרחית את תוכניתה להחזרתה של ישראל לקטגוריה 1 על פי דירוג רשות התעופה הפדרלית בארה"ב זאת לאחר שלפני מספר חודשים הורידה רשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית את סיווג הבטיחות בתעופה של ישראל לרמה 1 הנמוכה ביותר.

משרד התחבורה נמסר כי תוכנית רת"א להחזרתה של ישראל לקטגוריה 1 בתעופה זכתה לתמיכת האירופאים אולם עם זאת הנציגים הארופאים הבהירו את חשיבות המשך שמירת רמת הבטיחות על ידי חברות התעופה הישראליות, כתנאי לשמירת מעמדן של החברות הישראליות באירופה.