עובדי חברת החשמל מחריפים את העיצומים: יעברו ביום ג' לעבודה במתכונת שבת

העיצומים יימשכו 3 ימים ; הצעד מצטרף לעיצומים בהם החלו העובדים בשבוע שעבר ; העובדים הפיצו סטיקרים חדשים הטוענים כי המנכ"ל עמוס לסקר הוא מריונטה של היו"ר מוטי פרידמן

החרפה נוספת בעיצומים של עובדי חברת החשמל כנגד החלטת המנכ"ל עמוס לסקר ליישם את תוכנית ההתייעלות בחברה. ל"גלובס" נודע, כי המזכירות הארצית של עובדי חברת החשמל בראשות היו"ר דוד (מיקו) צרפתי, החליטה היום (א') אחר הצהריים להחריף את העיצומים ולעבור לעבודה במתכונת שבת החל ביום שלישי הקרוב ולמשך 3 ימים. צעד זה מצטרף לעיצומים בהם החלו העובדים ביום ה' האחרון בעקבות החלטת המנכ"ל עמוס לסקר ליישם את החלק הארגוני של תוכנית ההתייעלות מצפן .

מוועד העובדים נמסר כי העובדים שיעבדו בשלושת ימי העיצומים לא יישלחו לבתיהם אלא יופנו לפעילויות למען הקהילה.

כפי שפורסם ב"גלובס", בין השאר הפסיקו העובדים את כל העבודות לקידום תוכנית החירום למשק החשמל, הופסקו חלק מהשיפוצים בתחנות הכוח וכן והפסקה גביית כספים מחייבים ולא יבוצעו ניתוקים מרשת החשמל.

בנוסף, העובדים מונעים כיום את חיבור תחנת הכוח חגית בסמוך ליקנעם לשימוש בגז טבעי, דבר שצפוי להסב לחברה הפסד כספי של מיליוני שקלים.

עובדי חברת החשמל המשיכו היום בעיצומים נגד יישום תוכנית מצפן. מאות מעובדי החברה במחוז הצפון קיימו הבוקר הפגנת מחאה כנגד כוונת ההנהלה להוציא לפועל את תוכנית מצפן.

על פי מידע שהגיע לוועד העובדים, מנכ"ל החברה אמור היה להשתתף בטקס לציון התקדמות העבודות להקמת יחידות הייצור החדשות בתחנת הכוח בחיפה. בסופו של דבר, לסקר לא הגיע לתחנת הכוח, אלא המשנה למנכ"ל, משה בכר.

בנוסף לעיצומים בהם החלו העובדים הפיצו היום סטיקרים חדשים כנגד לסקר, בהם נכתב כי הוא משמש כמריונטה בידי היו"ר מוטי פרידמן לצורך יישום השינוי הארגוני בחברה.

יו"ר ועד העובדים הצפוני בחברת החשמל, יעקב דבידה, אמר היום כי "ארגון העובדים מאוחד ולא ייתן יד לפעולות חד צדדיות שעלולות להביא לפיטורי 1 מכל 4 עובדים בחברה. הגענו למסקנה שמנכ"ל החברה רוצה לנהל נגדנו מלחמה ואנחנו ננצח אותו במלחמה הזאת", אמר דוידה.

חבר המזכירות הארצית ויו"ר ועד המהנדסים בצפון, יעקב חי, אמר, כי "הדבר היחיד הטוב שעשה לסקר הוא שהצליח לאחד את כל העובדים במאבק נגד המנכ"ל שרוצה לפגוע בפרנסתנו".

מחברת החשמל נמסר בתגובה, כי לסקר כלל לא תוכנן להגיע לתחנת הכוח בחיפה, "המנכ"ל מקיים כל יום ראשון ישיבה לבחינת ההתקדמות בפרויקטי החירום. היות והחלו עיצומים כבר ביום חמישי הוחלט להעביר את הישיבה לבניין המשרדים הראשי, ואין כל בסיס לדברי העובדים".

בכירים בהנהלה הדגישו, כי לסקר פועל לטובת חברת החשמל ליישום השינוי הארגוני הוא התהליך היחיד שיבטיח תוצאה פיננסית ואת עתידם של עובדי החברה.

בחברת החשמל טרם הגיבו להחלטת העובדים לעבור לעבודה במתכונת שבת.