אינקרדימייל תתחיל לחלק דיבידנד; המנכ"ל: "תחזיותינו ברורות וחיוביות"

אינקרדימייל צופה לרשום השנה הכנסות של 25 מיליון דולר - צמיחה של 14.2% - ורווח EBITDA של 5 מיליון דולר (20% מההכנסות) *החברה תתחיל השנה לחלק כמחצית מרווחיה כדיבידנד

בימים כאלו נדיר למצוא מנכ"לים שמעזים להתבטא באופטימיות על הצפוי לחברה תחת ניהולם. יותר מזה, קשה אפילו למצוא מנכ"לים שמאשררים תחזיות צמיחה קודמות שנתנו טרם החרפת משבר האשראי. אחד שמצאנו בכל זאת, הוא עופר אדלר, מנכ"ל אינקרדימייל , מפתחת התוכנות החינמיות עבור משתמשי דואר אלקטרוני.

"המודל העסקי הנוכחי של החברה, האסטרטגיה והתחזית שלנו לשנה הנוכחית, הם מאוד ברורים וחיוביים. אין ספק שאנו מצויים בזמנים קשים, אך אנו ממשיכים להאמין שנעמוד בתחזיותינו הקודמות - הכנסות שנתיות של 25 מיליון דולר (צמיחה של 14.2%), ורווח EBITDA של 5 מיליון דולר עבור 2009", ציין אדלר, ודחף ביום שישי את המניה לעלייה שבועית של 15% בקירוב. אינקרדימייל נסחרת לפי שווי של 29 מיליון דולר.

ואכן, גם תוצאותיה של החברה לשנה שחלפה מציירות תמונה חיובית, במיוחד כשמדובר בחברת אינטרנט יחסית צעירה. אינקרדימייל סיימה את הרבעון הרביעי של 2008 עם הכנסות של 6.1 מיליון דולר, צמיחה של 13% לעומת הרבעון המקביל, ואת השנה כולה עם הכנסות של 21.9 מיליון דולר (צמיחה של 17%), במיוחד הודות לצמיחה משמעותית בהכנסות החברה מפרסום מבוסס חיפוש (באמצעות השת"פ עם גוגל, שתרם יותר ממחצית מסך ההכנסות - 11.7 מיליון דולר). לעומת זאת, ההכנסות ממכירת תוכנות ומנויים נותרו בעינן, וזה אומר שאינקרדימייל מבססת את צמיחתה יותר על מנוע החיפוש של גוגל ושל InfoSpace, כמו גם מנועי חיפוש אחרים, ופחות על מכירת מוצריה, להם היא מתקשה למצוא קהל.

"במהלך השנה, הגדלנו את ההשקעה ברכישת שטחי מדיה, שנועדו לקדם הורדות של תוכנת IncrediMail Xe (מוצר הבסיס של החברה ששודרג לאחרונה) ולהאיץ את השיווק הויראלי של HiYo, תוכנה שמספקת למשתמשים שלנו המון אנימציות לשימוש בתוכנות של מסרים מיידיים. מאמצינו נשאו פירות, ובתוך שישה חודשים מרגע השקת HiYo צברה התוכנה 3 מיליון ויותר הורדות, ואלו ממשיכות לגדול", ציין אדלר בהודעה.

יותר הוצאות מו"פ

ההשקעה של אינקרדימייל בפיתוח מוצרים חדשים באה לידי ביטוי בהוצאות המו"פ, שחלקן מסך ההכנסות גדל משיעור של 32.6% בשנת 2007 לשיעור של 34.7% אשתקד. עקב כך, שיעור הרווח התפעולי ירד אשתקד לרמה של 0.9% לעומת 12.3% בשנת 2007, אך בחברה מאמינים שהתוכנית לקיצוץ עלויות שהחלו ליישם (כולל פיטורי עובדים), תחזיר את אינקרדימייל לשיעורי רווחיות תפעולית דו-ספרתיים כבר השנה. החברה מעסיקה כיום 100 איש בקירוב, לאחר שפיטרה 13 מעובדיה בארץ.

בשורה התחתונה רשמה אינקרדימייל ברבעון הרביעי רווח נקי למניה GAAP של 47 סנט (לעומת הפסד של 47 סנט ברבעון המקביל), ואילו על בסיסNon GAAP עמד הרווח למניה על 6 סנטים (לעומת 9 סנטים ברבעון המקביל). אין כיום בית השקעות המכסה את החברה, ולכן לא ניתן להשוות את תוצאותיה לאלו של אנליסטים בשוק ההון האמריקני.

כך או אחרת, בקופת החברה נחים מזומנים בשווי של 26.6 מיליון דולר, בעוד שווייה עומד על 29 מיליון דולר. במילים אחרות, שוק ההון עדיין חושש לתמחר את פעילותה של החברה, אך אולי חלוקת הדיבידנד תשכנע אותו אחרת. *