נאטקו פארמה הצליחה לבטל את הניסיון של טבע להפוך את מרכיבי הקופקסון של טבע לפטנט בהודו; טבע מתכוונת לערער

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] (עדכון) תגובת טבע: "החברה תלמד את החלטת רשם הפטנטים ההודי ומתכוונת לערער עליה לבית המשפט" ; "כמו כן, טבע הגישה תביעה נגד חברת נאטקו בהודו על הפרת פטנטים אחרים, הנמצאת בהליכים"

[רוצה לחדור לשוק התרופות של הודו? הרשם לניוזלטר עסקים מתעוררים]

חברת נאטקו פארמה (סימול: NTCPH:IN) ההודית הצליחה להביא לביטולה של הבקשה של טבע להפיכת תרכובת Glatiramer Acetate, הגירסה הגנרית לתרופת הקופקסון של טבע, לפטנט בהודו.

הבקשה להפיכת Glatiramer Acetate לפטנט הוגשה למשרד הפטנטים של הודו על ידי חברת ידע מחקר ופיתוח, אשר פעלה למתן רישוי לתרופה של טבע.

יו"ר והמנהל בפועל של נאטקו (NATCO), שוואדרי ווי. נאנאפאנני אמר כי "אנחנו מרוצים מאוד שמשרד הפטנטים דחה את הבקשה. זה זמן רב שאנחנו טוענים כי התרכובת אותה מבקשת טבע לאשר שייכת לציבור".

"ההחלטה תאפשר את שיווקה של תרופה מתחרה ואיכותית וזולה יותר לטיפול בחולים בטרשת נפוצה", אמר יו"ר נאטקו. "הניצחון של נאטקו יאפשר לה לשווק מעבר לים תרופה מתחרה לקופקסון, ברגע שהמכשולים הרגולטורים יוסרו".

בתגובה לפרסומים בנוגע להתנגדות של נאטקו לבקשת הפטנט של טבע בהודו, טבע מבקשת להבהיר כי לקופקסון הגנה פטנטית בארה"ב ובאירופה עד לשנים 2014 ו 2015 בהתאמה. להחלטת רשם הפטנטים בהודו אין השלכות על תקפותם של הפטנטים הרשומים באף מדינה אחרת בעולם, בהן התקבלו פטנטים דומים של טבע, לזה שנדחה עכשיו בהודו. כמו כן, קופקסון אינו נמכר על ידי טבע בהודו.

טבע תלמד את החלטת רשם הפטנטים ההודי ומתכוונת לערער עליה לבית המשפט. כמו כן, טבע הגישה תביעה נגד חברת נאטקו בהודו על הפרת פטנטים אחרים, הנמצאת בהליכים.

הקופקסון הינו מוצר מורכב לפיתוח וייצור. למיטב הבנתנו קיימים הבדלים משמעותיים בין הקופקסון לבין המוצר של נאטקו. כמו כן, טבע מאמינה שאישור כל גרסה גנרית של קופקסון יחייב ניסויים קליניים ארוכים, בחולים רבים, על מנת להוכיח בטיחות ויעילות קלינית.

למיטב ידיעתנו טרם הוגשה בקשה כלשהי על ידי NATCO לרישום התרופה בארה"ב או במדינות האיחוד האירופי.<

גל רייטר, אנליסטית בכלל פיננסים ברוקראז' אמרה כי "להערכתנו, האיום המהותי ינבע מהגשת בקשה ו/או אישור גרסה גנרית בשווקים של ארה"ב ואירופה, משם מגיעות חלק הארי של הכנסות הקופקסון וכיוצא מזה הרווח".

"נזכיר כי להערכתנו, התרומה של הקופקסון לרווח הנקי של טבע מסתכם בכ- 25%-30%.המספר עוד צפוי לגדול בשנת 2010, אז טבע אמורה להכיר ב- 100% מההכנסות והרווח הנקי של הקופקסון בצפון אמריקה".

"העובדה שמשרד הפנטים ההודי, דחה את הפטנט, אינו משנה את התקפות של אותו פטנט או את החוזק שלו בארה"ב ובאירופה".

גם אם נאטקו תתחיל לשווק גרסה גנרית בהודו ושכנותיה (אין חשש לפטנט ביפן כרגע), אזי לא מדובר באובדן הכנסות ורווח לטבע.

"מנגד, כל התקדמות בפיתוח גרסה גנרית לקופקסון, עלולה להביא לסנטימנט שלילי לטבע".

"בשורה התחתונה", מסכמת רייטר, "האיום הנוכחי לא נראה מהותי, אך עלול להביא לסנטימנט שלילי".