העיצומים בחברת חשמל מתחילים לפגוע בלקוחות: מוקדי 103 יטפלו ממחר רק בפניות חירום עקב העיצומים

משרדי קבלת הקהל בגוש דן, חיפה וירושלים יהיו סגורים ; חברת החשמל מגבירה הלחץ על העובדים: "מי שינקוט בעיצומים יישלח הביתה ולא יקבל שכר"

הנהלת חברת החשמל לא נשארת אדישה לעיצומים בהם החלו העובדים. בהוראת המנכ"ל, עמוס לסקר, החל אגף כוח אדם בחברה להוציא מכתבי התרעה לחלק מהעובדים שהחלו לנקוט בעיצומים.

במכתבים שנשלחו ע"י סגן מנהל אגף משאבי אנוש, דני מרום, נכתב כי ההנהלה אינה מוכנה לקבל מצב של עבודה חלקית, ולכן עובד שאינו מוכן לבצע את עבודתו נדרש לעזוב את מקום העבודה באופן מיידי ויישלח לביתו.

כמו כן, מאיימת ההנהלה לנכות שכר מהעובדים שינקטו בעיצומים. במכתב צוין כי עובדים יהיו זכאים לשכר רק אם ישובו לעבודה מלאה, כלומר מי שינקוט בעיצומים יקבל שכר חלקי בלבד.

המכתבים ששיגרה ההנהלה לעובדים באים זמן קצר לאחר שהוועד הודיע כי בכוונתו להחריף את העיצומים החל ממחר (ג') ולעבוד לעבודה במתכונת שבת בחלק ממחוזות החברה, זאת בנוסף לעיצומים עליהם הודיע הוועד בסוף השבוע שעבר.

חברת החשמל הודיעה היום כי בעקבות עיצומי העובדים, לא יבוצעו עבודות יזומות שתוכננו למחר (ג') אשר לגביהן הודיעה חברת החשמל מראש.

כמו כן, מרכז השירות 103 של החברה יטפל מחר בפניות חירום בלבד, ומשרדי קבלת הקהל בגוש דן, חיפה וירושלים יהיו סגורים.

בחברת החשמל ציינו כי "אם יתקבלו מחר הודעות על מפגעים בטיחותיים שמהווים סכנה הם יטופלו.גם לקוח שנותק מזרם החשמל וישלם את חובו יחובר כפי שהחברה נוהגת כרגיל".

בתגובה למכתבי ההתרעה שנשלחו לעובדים, יו"ר הוועד, דוד (מיקו) צרפתי, הודיע היום במכתב ששיגר ללסקר וליו"ר החברה, מוטי פרידמן, כי "נוכח העובדה שהחברה יזמה את הסכסוך בכך שהחלה לנקוט צעדים חד צדדים, היא תהיה האחראית הבלעדית למצב שנגרם על כל המשתמע מכך".

צרפתי הוסיף כי "אני שב וקורא לך להתעשת ולהודיע לאלתר על הפסקת צעדי היישום, ביטול הצעדים שננקטו והחזרת המצב לקדמותו", נכתב.

בכירים בוועד ציינו כי "מכתבי ההתרעה נשלחו בעיקר למנהלים בחברה. אם ההנהלה תחל לפגוע בעובדים הזוטרים נחריף את העיצומים".

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי המכתבים נשלחו בהתאם למדיניות החברה על פי דרישת רשות החברות והממונה על השכר באוצר.