מייספייס ופייסבוק נלחמות על נתחי השוק ועל הנוסחה להגדלת רווחים

Hitwise: פייסבוק אינה מסתפקת בתואר "הרשת החברתית הגדולה בעולם" אלא רוצה גם להיות הרשת הגדולה בארה"ב - תואר השייך למייספייס ; תנועת הגולשים במייספייס צנחה ב-28%, פייסבוק הציגה גידול של 149%

מי תהיה גדולה יותר? על-פי נתונים חדשים שמתפרסמים נראה כי המאבק בין שתי הרשתות החברתיות מייספייס ופייסבוק נמשך. לפי חברת המדידה Hitwise פייסבוק אינה מסתפקת בתואר "הרשת החברתית הגדולה בעולם", אלא רוצה גם להיות הרשת הגדולה בארה"ב, תואר השייך למייספייס.

על-פי Hitwise, תנועת הגולשים לאתר מייספייס צנחה ב-28% בשנה האחרונה לנתח של 52.2% מסך הביקורים של הגולשים האמריקנים ברשתות חברתיות. פייסבוק, לעומת זאת, הציגה גידול מרשים של 149%, ונתח השוק שלה גדל מ-14.4% ל-36% בפברואר.

מלבד השוואות מהסוג הזה, נתונים נוספים מגלים כי קיימים הבדלים דמוגרפיים בין משתמשי פייסבוק למשתמשי מייספייס. בעוד שמייספייס מתגלה כפופולרית בעיקר בקרב גילאי 18-24, פייסבוק מסתמנת כאהודה במיוחד בקרב משתמשים מעל גיל 30.

כך, מספר המשתמשים בפייסבוק, בגילאי 18-24, צנח בשנה האחרונה ב-27%, בעוד שבקרב משתמשי מייספייס חל גידול של 1%. בקרב משתמשים מעל גיל 55, מייספייס חלשה במיוחד, ובשנה האחרונה ירד מספר המשתמשים בגילאים אלה ב-12%. פייסבוק, לעומת זאת, הציגה גידול של 27%.

מטראפיק לכסף

ההנחה היא שככל שיתפרסמו יותר נתונים מפולחים לגבי משתמשי הרשתות החברתיות, כך תגדל השאיפה של המשווקים והמפרסמים לייצר לעצמם נוכחות ברשתות הללו, ופועל יוצא מכך הוא האפשרות שהרשתות גם ירוויחו מזה כסף.

במייספייס, שבבעלות ניוז קורפ, כבר הבינו כי המשתמש הממוצע הוא צעיר, שמתעניין בעיקר במוזיקה ובסוגי אמנות שונים, והיקף הפרסום באתר אינו קטן. על-פי ההערכות, ההכנסות שלה מפרסום עמדו על כ-600 מיליון דולר ב-2008.

בפייסבוק, לעומת זאת, עדיין קשה לפצח מיהו המשתמש הממוצע, מלבד העובדה שהוא שייך לקהילת המשתמשים הבוגרת.

על רקע זה, קל להבין מדוע מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, עדיין לא הצליח לייצר מהפופולריות הזו הכנסות גדולות, שעל-פי הערכות הסתכמו ב-2008 ב-250 מיליון דולר, וממשיך בחיפוש אחר המודל העסקי המתאים.

למרות הגידול וצמצום הפער מול המתחרה העיקרית, לצוקרברג עוד יש הרבה עבודה.