משרד התקשורת ינסה לעודד את מירס להקים רשת דור 3

בכירים במשרד התקשורת אומרים כי אם תחליט מירס ללכת על הקמת רשת דור שלישי, המשרד יהיה מאוד מעוניין לסייע לה בכל דרך שהוא יוכל מבחינה חוקית, כדי שתקים רשת כזו

משרד התקשורת מנסה לעודד את מירס, בניהולו של אברשה בורשטיין, להקים רשת דור שלישי באמצעות תדרים . מירס קיוותה להרחיב את רשתות הסלולר שלה דרך טכנולוגיית ה-WiMAX (תקשורת אלחוטית בפריסה רחבה) אך עם פרסום המדיניות לטכנולוגייה לפני כשבועיים, הבינה כי הדבר לא רלוונטי ולא כדאי עבורה. כתוצאה מכך, הודיעה החברה שהיא תנסה לבחון חלופות טכנולוגיות נוספות ובהן הקמת רשת דור 3.5.

בכירים במשרד התקשורת אומרים כי אם תחליט מירס ללכת על הקמת רשת דור שלישי, המשרד יהיה מאוד מעוניין לסייע לה בכל דרך שהוא יוכל מבחינה חוקית, כדי שתקים רשת כזו.

שכרה חברת ייעוץ

ברשת זו קיימים מספר תדרים פנויים שלא נרכשו במסגרת המכרזים שהוציא המשרד בראשית העשור, ולכן המשרד מעוניין שמירס או מפעיל חדש אחר יעשו בהם שימוש לטובת הגברת התחרות בשוק הסלולרי.

מירס שכרה חברת ייעוץ כדי לבחון את עתידה הטכנולוגי והיא גם נעזרת במוטורולה העולמית, בעלת החברה, כדי לקבל החלטה בעניין. למעשה, כל צעד שבו תבחר מירס הוא בעייתי עבורה ובבחינת הרע במיעוטו.

הסיבה לכך נובעת מכך שהקמת רשתות דור שלישי הולכות ומתמעטות על רקע הציפייה לכניסת הדור הרביעי בטווח של שנתיים-שלוש. מנגד, השקעה ברשת דור שלישי אינה נותנת יתרון טכנולוגי או שיווקי כלשהו למירס. לכן, היא אמנם תמצא את עצמה עם שיפור ביכולת התחרות שלה מול השחקנים הקיימים אך עם קושי לבדל את עצמה.

ההחלטה של מירס אם להיכנס לרשתות הדור השלישי תהיה המחיר שבו היא תוכל לקבל את התדרים. זו נקודה קריטית עבורה בהחלטה, כי אם המחיר שתדרוש הממשלה יהיה גבוה מדי הסיכוי שהפרויקט יהיה כדאי לה יהפוך לבלתי רלוונטי. עם זאת, אם המשרד יקבע מחיר נמוך ויאפשר לה הקלות בתחום, הדבר עשוי להוות תמריץ לכניסתה של החברה להשקעה בפריסת רשת חדשה.