עוד פרשייה מביכה בחברת החשמל: בכירה חשודה כי סידרה לקרובי משפחתה חשמל חינם

מנהלת במחוז הצפון קיבלה חשמל חינם במשך יותר מ-10 שנים עבור דירה של קרובי משפחתה בקריית-אתא, בעוד היא התגוררה בדירה אחרת ; טרם ננקטו נגדה צעדים משמעתיים, והיא חויבה רק להחזיר את ההפרשים

עוד פרשייה מביכה בחברת החשמל. עובדת בכירה בחברה הגישה לכאורה דיווחים כוזבים בנוגע לזכאותה לחשמל חינם במשך למעלה מ-10 שנים. על-פי החשד, הבכירה, מנהלת אחד מהאזורים המרחביים במחוז הצפון, היתה רשומה בשתי כתובות מגורים - ובפועל קיבלה חשמל חינם עבור דירה של קרובי משפחתה בקריית-אתא, בעוד היא התגוררה בדירה אחרת באזור כרמיאל.

הנהלים בחברת החשמל קובעים כי הזכאות לחשמל חינם היא רק במקרה שהעובד עצמו מתגורר בדירה. לפי החשד, צריכת החשמל בדירה בה התגוררו קרובי המשפחה היתה גבוהה בהרבה - דבר שהביא להטבה של אלפי שקלים לאורך השנים.

הפרשה נחשפה בעקבות תלונות שהוגשו על-ידי עובדים בחברה לביקורת הפנים בחברת החשמל, שבדקה את הנושא ופרסמה דו"ח ביקורת חמור. נגד הבכירה לא ננקטו עד כה צעדים משמעתיים, והיא חויבה רק להחזיר את ההפרשים - אך מנכ"ל החברה, עמוס לסקר, יקיים ברור מעמיק בנושא ויגיש את המלצותיו תוך חודש. יצויין כי התלונה בנושא הובאה גם לידיעת משרד מבקר המדינה.

בישיבת הדירקטוריון האחרונה נמתחה ביקורת חריפה כלפי מנהל מחוז הצפון, שמעון יופה, בטענה שלא ברור כיצד במשך תקופה כה ארוכה הוא לא עלה על הדיווח הכפול. כמו כן, טענו חלק מהדירקטורים כי לא ננקטו צעדים משמעתיים נגד הבכירה, זאת למרות התלונות שהוגשו על-ידי עובדים ממחוז הצפון.

לנוכח הפרשה, הערכות הן כי ליופה סיכוי נמוך מאוד להתמנות לתפקיד מנהל המחוז המאוחד במסגרת תוכנית "מצפן".

יש לציין כי בחברת החשמל מקפידים מאוד על הדיווחים של העובדים בנושא הזכאות לחשמל חינם. גורמים בחברת החשמל ציינו כי עובדים מדרג זוטר שנתפסו בעבירה של דיווח כוזב בנושא חשמל חינם הוזמנו לשימוע לפני פיטוריהם.

בחברת החשמל סירבו להגיב.