ה'פד' צפוי להשאיר הערב את הריבית בשיעור קרוב ל-0% ולהציע כלים חדשים להמרצת הכלכלה האמריקנית

בפדרל ריזרב שוקלים לרכוש אג"ח ארוך טווח של ממשלת ארה"ב בכמויות משמעותיות או מאידך להרחיב את תוכנית הסיוע לפאני מיי ופרדי מאק, כל זאת במטרה להוריד את הריבית על המשכנתאות

הפדרל ריזרב יפרסם היום בשעה 20:15 לפי שעון ישראל את החלטת הריבית לחודש אפריל. כששיעור הריבית בארה"ב נושק ל-0%, מקבלי ההחלטות ב'פד' שוקלים שימוש בכלים נוספים שבעזרתם יוכל ה'פד' בראשות בן ברננקי לחלץ את הכלכלה האמריקנית מהמיתון בו היא נמצאת.

יו"ר ה'פד' ברננקי ועמיתיו החלו בסבב פגישות בן יומיים כשקיימת ביניהם תמימותח דעים לגבי המשך שימור שיעור הריבית האפסי. כלכלנים בארה"ב מעריכים כי ה'פד' ישאיר את הריבית לפחות עד סוף 2009 כשקיים סיכוי גבוה שהוא יותיר אותה סביב הרמה האפסית גם במהלך שנת 2010.

מטרתה המוצהרת של הורדת הריבית היא לעודד את האמריקנים לחסוך פחות ולצרוך יותר, אך עד עתה עלייה בשיעור האבטלה ואשראי צרכני שנהיה פחות זמין פגעו ביעילות של הורדת הריבית של ה'פד'.

אופציה ראשונה שנשקלת היא רכישת אג"ח ארוך טווח של ממשלת ארה"ב על ידי ה'פד', המהלך הזה אמור לגרום לירידה נוספת של הריבית על משכנתאות ותעורר מעט את שוק הדיור האמריקני.

אופציה נוספת שנשקלת היא להרחיב את הסיוע לפאני מיי ופרדי מאק , סוכנויות המשכנתאות שהולאמו עקב הצפי לקריסתן. הרחבה של תוכנית הסיוע לשת הסוכנויות עשויה גם היא להוריד את הריבית על המשכתנאות בארה"ב.

המסר העיקרי שה'פד' ינסה להעביר הוא שלמקבלי ההחלטות בוושינגטון עדיין יש כלים בארסנל שלהם שיכולים לעורר את הכלכלה האמריקנית.