אברהם בורג מעיד בפרשת צינורות המזה"ת: "אם אלגור ודיוויס שגו, זה היה בלי משים"

אביב אלגור ואיאן דייוויס הורשעו בכך שהשיגו במירמה את אישור האסיפה הכללית של חברת צינורות המזה"ת לדמי ניהול חודשיים בסך 250 אלף שקל ; בורג, שותפם לשעבר, העיד במסגרת הטיעונים לעונש של השניים

"אם אביב ואיאן שגו, זה היה בלי משים". כך העיד אתמול (ג') שותפם לשעבר של אביב אלגור ואיאן דייוויס, חבר הכנסת לשעבר אברהם בורג. בורג העיד במסגרת הטיעונים לעונש של אלגור ודייוויס, בעקבות הרשעתם לפני כחודשיים בעבירות מירמה וניירות ערך בחברה הציבורית צינורות המזרח התיכון.

אלגור ודייוויס הורשעו בכך שניסו להשיג במירמה את אישור האסיפה הכללית של צינורות המזרח התיכון, לכך שישולמו להם דמי ניהול חודשיים בגובה 250 אלף שקל.

בורג העיד בדיון אתמול כי אלגור ודייויס הם "שקופים, אמינים והגונים". כן העיד כי כששקל אם לחבור לאלגור ודייוויס, בירר את הנושא במישור המשפטי ואמרו לו שזה בסדר.

בורג נחשד בעבר בכך ששימש "איש קש" של אלגור ודייויס, בהליך הרכישה של החברה הממשלתית עשות אשקלון. חברת I3 בשליטת אלגור ודייוויס, נבחרה כזוכה בהליך הרכישה.

על-פי החשד בזמנו, בורג שימש כ"איש קש" של השניים בהליך הרכישה, על רקע כתב האישום שהיה תלוי ועומד נגדם באותה עת ובו הורשעו באחרונה. על-פי החשד שהיה נגד בורג, הוא הסתיר מידע חיויני מרשות החברות הממשלתיות.

בסופו של דבר החליטה הפרקליטות לסגור את התיק נגד החשודים בפרשה, ובהם גם בורג עצמו, בשל חוסר ראיות מספיקות.

אלגור מיוצג בידי עו"ד שוקי חורש, דייויס מיוצג בידי עו"ד משה ישראל, והתביעה מיוצגת בידי עו"ד יהודית תירוש מפרקליטות מיסוי וכלכלה.