שר המשפטים דניאל פרידמן: ניתן לפגוע בתנאי האסירים הביטחוניים

אחרי כישלון העסקה לשחרור גלעד שליט תכונס היום ועדה בראשות שר המשפטים להקשחת תנאי הכליאה ; פרידמן: "לא ננהג כמו חמאס, אך נבדוק מה ביכולתנו להטיל על אסירים פעילי ארגונו"

"יש אמצעים בהם ניתן לפגוע באסירים ביטחוניים ולא לעבור על החוק". כך הבהיר שר המשפטים פרידמן לפני כינוס הוועדה בראשותו ובהשתתפות היועמ"ש מני מזוז לבחינת תנאי האסירים הביטחוניים, עקב כישלון העסקה לשחרור שליט.

הוועדה תשקול, בין היתר, להקטין את מספר הביקורים שלהם זכאים האסירים ולהפחית את מספר שיחות הטלפון שמותר לאסירים לבצע, וכן תבחן את סכומי הכסף שעומדים לרשותם ותגביל את מספר הביקורים.

"לא ננהג כמו חמאס, אך נבדוק מה ביכולתנו להטיל על אסירים פעילי ארגונו", אמר. "בהחלט יש אפשרות להגבלת תנאי-היתר להם זוכים המחבלים. יש מספר צעדים שניתן להכשיר על פי חוק.

"מה שצריך לעמוד לנגד עינינו הוא השיקולים שלנו, לעשות את הדברים הנכונים. אם אחר-כך יהיה מי שיגיש בג"ץ ובג"ץ יחליט אחרת, זה כבר יהיה סיפור אחר".

פרידמן גיבה את החלטת הממשלה שלא לשחרר את האסירים שדרש חמאס. "לו נכנענו לכל הדרישות היה זה כישלון אמיתי", אמר. "רה"מ עשה מעבר למה שניתן, ומעבר למה שחלקנו חושב. יש עמדה שברגע שארגון טרור מגיש דרישות, צריך לקבלן. זו גישה לא אחראית, ויש לה מחיר גם לגבי חטיפות בעתיד".

על הקמת ועדת השרים הוחלט אתמול (ג'). "הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל" ביקש מפרידמן לפרקה: "זו מדיניות ענישה-קולקטיבית פסולה ולא חוקית".