הסיבה לירידות היום במניית בזק: עובדי החברה צפויים לממש בקרוב אופציות בשווי 260 מיליון שקל

האופציות, שהוענקו לפני כשנתיים, ניתנות למימוש החל מהשבוע הבא, במחיר של 3.2 שקל למניה - הנמוך בכמחצית ממחירה בשוק ; המהלך הצפוי הביא כבר היום ללחץ על מחיר המניה, שירדה ב-3%

בעוד שהמסחר היום בבורסה בת"א התנהל ברובו בעליות שערים, בלטה מניה אחת בירידות - בזק , שריכזה גם את המחזור הגבוה בשוק. בסוף יום המסחר ירדה מניית בזק ב-3%.

ל"גלובס" נודע, כי הסיבה לירידות החדות במניה הן שבעוד שבוע יוכלו עובדי החברה לממש אופציות שהוענקו להם לפני כשנתיים. מחיר המימוש של האופציות הוא 3.2 שקל למניה, בעוד שמחיר המניה היום בשוק הוא 6.4 שקל. סך שווי ההטבה באופציות מוערך היום ב-260 מיליון שקל, ממנו ייהנו רבים מעובדי בזק. החברה בראשות שלמה רודב, מנוהלת על ידי אבי גבאי.

מכיוון שהאופציות נמצאות היום עמוק בתוך הכסף, ההערכות הן כי עובדים רבים יממשו אותן בתקופה הקרובה, מה שיגדיל את היצע מניות החברה ויביא ללחץ על מחירן כלפי מטה. פעילים בשוק ההון שהעריכו כי זה התסריט שעומד להתרחש, העדיפו להתחיל כבר היום להיפטר מהסחורה, מה שהביא ללחץ על מחיר המניה ולירידות החדות היום.

כאמור, במארס 2007 הוקצו 78.1 מיליון אופציות שהן כ-3% ממניות בזק, במחיר מימוש של 50% ממחיר המניה באותה העת, כלומר 3.2 שקל למניה. האופציות ניתנות למימוש כשנתיים לאחר מועד ההקצאה, כלומר החל מהשבוע הבא ולמשך שלוש השנים הקרובות.

עובדים רבים בחברות שונות שקיבלו בשנים האחרונות אופציות, גילו בשנה החולפת כי אותן אופציות לא שוות היום כלום, לאחר שהמפולת בשוקי המניות בעולם גרמה לאופציות להיות הרחק מחוץ לכסף. בבזק, לעומת זאת, המצב שונה.

ראשית, האופציות הונפקו מראש במחיר נמוך משמעותית ממחיר המניה בבורסה. שנית, מניית בזק נחשבת לאחת היציבות בקרב מניות מדד המעו"ף. במהלך שנת 2008 לדוגמה, ירדה המניה בפחות מ-7%, בעוד שמדד המעו"ף נפל בכ-40%. הסיבה לכך היא, שבזק נחשבת לחברה דפנסיבית שכמעט ולא נפגעה מהמשבר הכלכלי.

התוצאה מכך היא, שבתקופה הקרובה חלק מעובדי החברה צפויים לממש את האופציות ולרפד את חשבון הבנק שלהם בסכומים נאים, שיגיעו במצטבר ליותר מ-200 מיליון שקל.