ה'פד' הצליח להפתיע: הודיע כי ירכוש אג"ח ממשלתיות ארוכות ב-300 מיליארד דולר ב-6 החודשים הקרובים

כצפוי, הריבית בארה"ב תישאר ברמתה הנוכחית העומדת על 0%-0.25% ; מחירי האג"ח הממשלתיות מזנקים והתשואה עליהן צוללת ; המדדים המובילים בוול סטריט מזנקים ; הדולר נופל כנגד המטבעות המובילים ; בנוסף ירכוש ה'פד' עד 750 מיליארד ד' של ני"ע מגובי נכסים, MBS

בסיום ישיבת ועדת השוק הפתוח הודיע הפדרל ריזרב כי הריבית בארה"ב תישאר ברמתה הנוכחית העומדת על 0%-0.25%, החלטה זו היתה צפויה, אולם ה'פד' הצליח להפתיע את השוק כאשר הודיע כי ירכוש אגרות חוב בסך של 300 מיליארד דולר במהלך ששת החודשים הקרובים על מנת לעודד את ההתאוששות הכלכלית בארה"ב.

בנוסף אמר ה'פד' כי בכוונתו לרכוש עד 750 מיליארד דולר של ני"ע מגובי משכנתאות מסוג MBS.

על רקע ההודעה המפתיעה מזנקים המדדים המובילים בוול סטריט בין 2-3% . כמו כן מזנקים המחירים של אגרות החוב הממשלתיות בארה"ב, ותשואותיהן צוללות. לדוגמא: אגרת החוב הממשלתית ל-10 שנים נסחרות במחיר של 102.438 נק' ותשואתן שרק אתמול עמדה על 3% נסחרת כעת ב-2.47%, ירידה של קרוב ל-15%. עוד שוק שמושפע מההודעה הוא שוק המט"ח אשר בו צולל הערב הדולר כנגד המטבעות המובילים. האירו מתחזק בכ-3% ונסחר ברמה של 1.34 דולר לאירו, והדולר גם נופל כנגד הין לרמה של 96 ין לדולר.

הבנק הפדרלי העריך כי כי הכלכלה האמריקנית תמשיך להתכווץ, וזאת עקב הגידול באבטלה, הירידות בשווקים והמשך מחנק האשראי, אשר פגעו באמון הצרכנים וברמת הצריכה הפרטית בארה"ב. הבנק המרכזי הצהיר שיעשה שימוש בכל הכלים העומדים לרשותו לשם עידוד ההתאוששות הכלכלית ושמירה על יציבות המחירים.

הבנק הפדרלי של ניו יורק אשר אמון על ישום החלטות ה'פד' הודיע כי יתרכז ברכישה של אגרות חוב אשר מועד פידיונן נע בין שנתיים ל-10 שנים. דסק המסחר של הבנק הפדרלי הוא שינהל את תהליך הרכישות מול הגופים המתווכים השונים עמם עובד הבנק. בכוונת הדסק להתחיל ברכישות מאוחר יותר במהלך השבוע הבא.