נציגים של פריזמה לא יוכלו לשבת בדירקטוריון אקסלנס - ולהיפך; הממונה על ההגבלים אישרה את המיזוג

רונית קן הציבה תנאים מגבילים לפריזמה, שתכליתם לקיים הפרדה בין פעילותה של פריזמה בפסגות, לה מכרה את פעילות קופות הגמל שלה, לבין פעילותה באקסלנס ; קן אף הטילה מגבלות על העברת מידע בין החברות

על אף המיזוג בין בתי ההשקעות פריזמה לאקסלנס, נציגים של פריזמה לא יוכלו לשבת בדירקטוריון אקסלנס, ולהיפך. כך הורתה הממונה על הגבלים עסקיים, רונית קן, שאישרה בתנאים את המיזוג.

במסגרת המיזוג רוכשת אקסלנס את פעילות פריזמה בתחום קרנות הנאמנות, תעודות סל וניהול תיקים בתמורה ל-45% מהון המניות של אקלנס, וכן 7 מיליון שקל והעברת חוב בסך 130 מיליון שקל. בנוסף, יישאר בידי פריזמה שטר הון בגובה 78 מיליון שקל שייפרע עד שנת 2017.

בין היתר, הטילה קן תנאים על פריזמה, שתכליתם לקיים הפרדה בין פעילותה של פריזמה בפסגות, לה מכרה את פעילות קופות הגמל שלה, לבין פעילותה באקסלנס. קן אף הטילה מגבלות על העברת מידע בין החברות הנוגע לתחומים אלה.

בדיקת המיזוג בין אקסלנס לפריזמה בידי המחלקה הכלכלית ברשות הגבלים עסקיים, בחנה את השפעת המיזוג על שוק ההון בכלל ועל תחומי הפעילות החופפים בין החברות בפרט.

הבדיקה העלתה כי המיזוג אינו מעורר חשש לפגיעה משמעותית בתחרות, בין היתר בשל ריבוי המתחרים בענף והשקיפות המאפיינת אותו, המפחית את עלויות מעבר הצרכנים בין מגוון החבות הפועלות בענף.