רשות ניירות ערך דרשה - ואפריקה מגורים עדכנה מטה את היקף הדירות שמכרה ב-2008

(עדכון) - היקף המכירות ב-2008 עמד על 402 דירות, לעומת 437 שדווחו בדו"חות הרבעון השלישי ; הרשות דרשה מהחברה להתייחס רק לדירות עליהן נחתם החוזה ולא לזיכרון דברים

בעקבות דרישת רשות ניירות ערך, עדכנה אפריקה מגורים כלפי מטה את מספר הדירות שמכרה בשנת 2008, כך נודע ל"גלובס". מהדוחות השנתיים של החברה, עולה כי בשנת 2008 מכרה החברה 402 דירות, זאת בעוד בדו"חות הרבעון השלישי הודיעה החברה כי נמכרו 437 דירות.

הנתונים עודכנו כלפי מטה בעקבות הנחייה של רשות ניירות ערך, שבראשותו של זוהר גושן, שדרשה מהחברה להתייחס לחוזה חתום בלבד ולא לזיכרון דברים. מכיוון שיש לעיתים פער של מספר חודשים בין ההתקשרות הראשונית לבין החתימה, ישנם מקרים שבהם התקשרויות לא מובילות בהכרח לחוזים. כך קרה בפרויקט ברחוב הרב קוק בירושלים, ובפרויקט שברמת אביב החדשה.

על כן עדכנה אפריקה את הנתונים וציינה רק את כמות הדירות שהגיעו לחוזה חתום, מה שהביא לירידת המספרים.

עוד נציין כי דרישת הרשות להכיר רק בחוזים חתומים אינה עדיין דרישה גורפת מכל חברות הנדל"ן, וככל הידוע בינתיים דרשה זאת הרשות רק מאפריקה ישראל מגורים.

הרווח הנקי צנח ב-43%

אפריקה מגורים עדכנה כלפי מטה גם את היקף מכירות הדירות בשנת 2007. ההיקף המתוקן עמד על 603 דירות, וזאת לעומת 624 דירות שנכתבו בדוחות הקודמים.

למרות זאת, אפריקה ישראל מגורים נחשבת בסך הכל למותג חזק ובטוח, ויחסית למשבר העולמי היקף המכירות שהציגה נחשב להישג. "גם לריביות הנמוכות יש השפעה על המכירות", אומר מנכ"ל החברה גילי דקל. "נדל"ן זאת השקעה שמרנית שמהווה תשואה אלטרנטיבית למה שמקבלים בבנק. זאת הייתה שנה מאתגרת בכל קנה מידה והתוצאות מצביעות על חוסן ויציבות. היום אנחנו יותר אופטימיים".

ההיקף הכספי של המכירות הסתכם ב-523 מיליון שקל (חלקה של החברה כ-318 מיליון שקל). בנוסף, מכרה אפריקה מגורים 153 יחידות דיור בפרויקטים שבבעלות החברה האם, שמנוהלים ומשווקים על ידה, בתמורה לקבלת דמי ניהול.

"אנו רואים שיפור במגמה ואפילו משמעותי בכל האתרים שלנו וזה יבוא לידי ביטוי ברבעון הראשון של השנה", אמר דקל. אפריקה ישראל מגורים, סיימה את 2008 עם צמיחה של 109% בהכנסות החברה, שהסתכמו ב-435.2 מיליון שקל. דקל מסביר את העלייה ב"שתי סיבות עיקריות: מבצע מכירות גדול שעשינו, ואנשים שיורדים מהגדר וחוזרים לשוק הנדל"ן".

לאפריקה ישראל מגורים, חברה בת (75%) של אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, למעלה מ-5,500 יחידות דיור בשלבי תכנון וביצוע שונים. פעילות החברה מתמקדת באזורי ביקוש במרכז הארץ.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי ב-2008 צנח ב-43% ל-16.9 מיליון שקל. הסיבה העיקרית לכך היא שבשנת 2007 הרווח הנקי כלל מכירת קרקעות בירושלים וברמת השרון. בחברה מדגישים שבנטרול העסקאות נרשמה קפיצה במכירת דירות וברווח.