רו"ח קובי נבון: "לשכת רואי החשבון לא יכולה למנוע ממני לפרסם בשלטי חוצות"

נבון, המתמודד על תפקיד נשיא לשכת רואי החשבון מול רו"ח דורון קופמן, מתייחס בדבריו לנוהל שהתקבל באחרונה בוועד המרכזי של לשכת רואי החשבון, המטיל מגבלות על הקמפיינים של המתמודדים לתפקיד הנשיא

"לשכת רואי החשבון לא יכולה למנוע ממני לפרסם בשלטי חוצות". כך טוען רו"ח קובי נבון, המתמודד על תפקיד נשיא לשכת רואי החשבון מול רו"ח דורון קופמן. נבון מתייחס בדבריו לנוהל שהתקבל באחרונה בוועד המרכזי של לשכת רואי החשבון, המטיל מגבלות על הקמפיינים של המתמודדים לתפקיד הנשיא.

בין היתר אוסר הנוהל פרסום חוצות וכן פרסום בעיתונות, למעט פרסום מוגדר בבטאון רואי החשבון ובאתר האינטרנט של לשכת רואי החשבון. ואולם, לטענת נבון, מגבלות אלה הן בלתי חוקתיות.

לדברי נבון, "במדינה דמוקרטית, בארגון מכובד כמו לשכת רואי החשבון, כמו בלשכת עורכי הדין, כאשר מתקיימות בחירות לתפקיד משמעותי כמו נשיא הלשכה וחברי הוועד המרכזי, אין שום סיבה בעולם שהפרסום וקמפיין הבחירות לא ייעשו כפי שמקובל בלשכת עורכי הדין, לרבות פרסום באמצעי מדיה אחרים כמו בעיתונות. כל החלטה אחרת אינה עומדת בזכויות היסוד ואינה חוקתית. הוועד המרכזי אינו סוברני להחליט בעניין זה, ואם אני או מועמדים אחרים יבחרו לעשות את הקמפיין על שלטי חוצות ברחבי הארץ, הוועד המרכזי לא יכול למנוע זאת מאיתנו".

נבון טוען כי כי התפלא לשמוע שכבר התקבלה החלטה בעניין. לדבריו, "הובטח לי שהחלטה בנושא תתקבל רק לאחר קבלת הערות מהאנשים הרלוונטיים. שום גורם בלשכה לא פנה אליי לפני אישור הנוהל בוועד המרכזי, לכן אני חושב שהוועד המרכזי צריך לקבל חוות-דעת משפטית אם הוא יכול לקבל החלטות כאלה. כמשפטן אף בדקתי את הנושא, ובדיקתי העלתה חד-משמעית כי ההחלטה אינה חוקתית. כמובן שאבקש את תגובת נשיא הלשכה לגבי ההחלטה, ונראה מה יילד יום".

על-פי הנחיות לשעת רואי החשבון בנושא מגבלות הפרסום, הנוהל נועד לאפשר אחידות ושקיפות בניהול הקמפיין, מערכת בחירות הוגנת ומכובדת, לצמצם נקודות חיכוך בין המתמודדים וכן לאפשר למתמודדים ולתומכיהם חיסכון בהוצאות הקמפיין.