אזהרת רווח לאזורים: צופה כי תרשום ב-2008 הפסד של 400-450 מיליון שקל

אזהרת הרווח - בעיקר בשל הפחתה של 200 מיליון שקל בגין השקעתה בלגנא הולדינגס, זרוע פעילות הנדל"ן שלה במזרח אירופה ; ההשקעה בלגנא מופיעה במאזן של אזורים לפי שווי של 428 מיליון שקל, בעוד ששווי השוק של אחזקות אזורים בה הוא כיום 32 מיליון שקל בלבד

חברת הנדל"ן אזורים , שבשליטתו של שעיה בוימלגרין, פירסמה הערב (א') לבורסה אזהרת רווח, לפיה היא צופה לסיים את 2008 בהפסד שנע בטווח שבין 400 ל-450 מיליון שקל.

החברה מסרה כי אזהרת הרווח עלתה לאחר ביצוע הערכות שווי לנכסי החברה. לפני כשבועיים פורסם ב"גלובס" כי אזורים צפויה להפחית כ-200 מיליון שקל בשל השקעתה בלגנא הולדינגס, זרוע פעילות הנדל"ן שלה במזרח אירופה, כשנתיים לאחר שאזורים רכשה אותה.

אזהרת הרווח מגיעה על רקע ההפחתה בגין המוניטין וירידת ערך של נכסי נדל"ן נוספים של החברה. לגנא הולדינגס נרכשה על ידי אזורים במחצית הראשונה של 2007, בשיא הגאות בשוק המקומי, לפי שווי של 583 מיליון שקל. מאז, התרסקה מניית החברה ושוויה של לגנא בבורסה ירד פלאים.

ההשקעה בלגנא הולדינגס מופיעה במאזן של אזורים לפי שווי של 428 מיליון שקל, שהיא גם עלות הרכישה. השווי בספרים תואם את הערכת השווי האחרונה שבוצעה לחברה במאי 2007, בעוד ששווי השוק של אחזקות אזורים בה הוא כיום 32 מיליון שקל בלבד. המוניטין, שטרם הופחת במלואו, רשום בספרים בסך של 370 מיליון שקל. עודף העלות על ההון העצמי של לגנא הסתכם ב-342 מיליון שקל, מתוכו יוחסו למוניטין כ-339 מיליון שקל.

נזכיר, כי בשבוע שעבר פורסם כי אזורים עומדת על המדף, שעה שהחברה האם בוימלגרין קפיטל מתקשה לפרוע את חובותיה, שמסתכמים בכמיליארד שקל. בחברה הדגישו כי לנוכח המשבר בשווקים הגלובליים והשלכותיו בין היתר על פעילות ומצבה של החברה, אכן נבחנות על ידי החברה ובעל השליטה בה חלופות שונות לצורך עמידה בהתחייבויותיה, ובכלל זה בחינת האפשרות להכנסת שותפים לחברה.