גזית ישראל חנכה את שלב א' בפרויקט G כפר-סבא שהוקם בהשקעה של 360 מיליון שקל

מדובר במתחם המשלב קניון ופאוור סנטר ; מנכ"ל גזית ישראל, רונן אשכנזי: "שמרנו מתחמים לרשתות GAP ו-H&M, אך הן עדיין לא בשלות לקבל החלטה"

חברת גזית ישראל מקבוצת גזית גלוב חנכה היום (ב') את השלב הראשון בפרויקט G כפר-סבא שהוקם בהשקעה של 360 מיליון שקל. החברה צופה כי היקף ההכנסות השנתיות מהמתחם, המשלב פאוור סנטר וקניון סגור, יעמוד על 62 מיליון שקל בשנה, ואילו הרווח התפעולי (NOI) יעמוד על 53 מיליון שקל.

שלב ב' של המתחם הכולל את הקניון צפוי להיפתח במאי השנה, ואילו שלב ג' יפתח בדצמבר 2009.

"אני לא חושב שנעשה זעזוע גדול למרכזים באזור, אלא נשאיר יותר מהכסף ויותר מכוח הקנייה של אזור השרון באזור השרון", אמר מנכ"ל גזית ישראל, רונן אשכנזי, במסיבת עיתונאים לרגל פתיחת שלב א' של המתחם. "אוכלוסיית היעד שלנו היא כל אזור השרון, שעד היום חלקה נזל החוצה מתוך הרדיוס הטבעי שלה, לתל-אביב, הרצליה ומקומות רבים אחרים".

לדבריו, "רוב הכניסות לקניון ערים הן ברגל. הוא עובד ויעבוד חזק. חלק מהתושבים ימשיכו לקנות בקניון אבנת. קהל היעד שלנו הוא בחלקו מכפר-סבא, אבל נתנו פיתרון טוב לאוכלוסיה מסביב. אני מאמין שנתייצב על 30%-40% מבקרים מכפר-סבא ו-60% מאוכלוסיית האזור. נגדיל את כמות האנשים שמגיעה לקנות בכפר-סבא בסדרי גודל".

המתחם עצמו בנוי על קונספט חדשני בארץ המשלב, כאמור, פאוור סנטר וקניון. "הרעיון היה לעשות משהו שעשינו כבר בעולם בכמה מקומות, והוא one stop shop - קרי, מקום עם הרבה חניה, 135 דיירים שמסוגלים לתת לקונה פוטנציאלי את כל שרשרת הקניות שלו", אומר אשכנזי.

בהתייחס למשבר הכלכלי אומר אשכנזי: "זה אתגר גדול לפתוח מרכז בתקופה הזאת. כל הדיירים פותחים, אף על-פי שרובם הקטינו את תקציב הפיתוח שלהם. עשינו ספוט נכון. כיוונו לא גבוה מדי ולא נמוך מדי. התקופה בוודאי מאתגרת, והעובדה שהמרכז נפתח היא ההוכחה הטובה ביותר שעשינו הכל נכון ועם מעט מאוד טעויות. עשינו תיקוני תמהיל, ומי שחשש - לקחנו ממנו את החנות והעברנו לאחר".

לדברי אשכנזי, החברה גם נערכה לקראת כניסתם של H&M ו-GAP לארץ מבעוד מועד, ופינתה לשם כך שוכרים משטח של 1,000 מ"ר בקומה השנייה של הקניון. "פינינו דיירים פיזית ולקחנו חוזים מאנשים בהסכמה. ראינו שהם באים, ולא רצינו בגלל הפרשי עיתוי שהם לא יהיו כאן. שתי הרשתות ביקרו כאן, ושתיהן עדיין לא בשלות לקחת החלטה", אומר אשכנזי.

בהתייחס לפתיחה בשבת מסביר אשכנזי כי "המתחם יהיה פתוח בשבת כיוון שמדובר במתחם בילוי ובידור, וכל סוחר יחליט בעצמו אם הוא פותח בשבת או לא".