למרות היותו עובד של חברת החדשות: דני רופ יורשה להשתתף בקמפיין לחיסכון במים

הרשות השנייה אישרה לרופ להשתתף בהתנדבות בקמפיין של רשות המים, מכיוון שמדובר בנושא הסברתי ואין בו הפנייה למוצרים מסחריים

בעקבות אישור שניתן על-ידי הרשות השנייה, החזאי ואיש חברת החדשות של ערוץ 10, דני רופ, ישתתף בקמפיינים של רשות המים לשנת 2009 - כך נודע ל"גלובס". מאחר שמדובר בעובד של חברת החדשות, עצם השתתפותו של רופ אינה טריוויאלית, והנושא נבחן ברשות השנייה.

במכתב ששלח מנהל רשות המים, פרופ' אורי שני, ליו"ר הרשות השנייה, נורית דאבוש, הוא כתב כי "בימים אלה עוסקים ברשות המים בהכנת הקמפיין לשנת 2009 תחת הסיסמה 'מצילים את הכנרת'. למותר לציין כי הצלחת הקמפיין הינה קריטית למשק המים לאור חומרת המשבר. הדבר מתחזק אף יותר לאור העובדה ששמירה על מגמת הצמצום בצריכת המים באופן התנדבותי באמצעות פרסום, ועל אחת כמה וכמה הגברת מגמה זו, אינו פשוט. לשם כך נדרשת התגייסותם של אנשים שיש ביכולתם להשפיע על הציבור. לשמחתנו, רשות המים הצליחה לרתום מובילי דעה רבים להשתתפות בקמפיין, ביניהם דני רופ. בימים אלה אנחנו מסיימים לערוך את תשדירי ההסברה, ונערכים לעלות לאוויר, מוקדם ככל הניתן, על מנת לרתום את הציבור לפעולות חיסכון ומניעת בזבוז מים".

עוד כתב שני, כי "נאמר לנו כי קיימות מגבלות על שידור סרטי הסברה בזמן תוכניות טלוויזיה בהם משתתפים הפרזנטורים המופיעים בתשדיר ההסברה. לאור זאת אודה לסיועך בהשגת היתר מיוחד, על מנת שרשות המים תוכל לשדר (בחודשים אפריל-נובמבר 2009), ללא הגבלה, את תשדירי ההסברה בהם משתתף גם דני רופ, לצידם של פרזנטורים נוספים, גם במהלך מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 10, בסופה מגיש דני רופ את התחזית".

במכתב תשובה ששלח לו מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, נכתב כי "למיטב הבנתנו, מדובר בתשדירים מטעם רשות המים העוסקים בנושא הסברתי ומוגשים שכירות לציבור, ואין בהם הפנייה למוצרים מסחריים. תשדירים אלה יוכלו להיות משובצים על-פי שיקול-דעת הזכיין המשדר, ללא מגבלה הנוגעת לתוכנית במסגרתה ישודרו, וזאת גם לגבי תשדירים מסוג זה בהשתתפותו של דני רופ".