בקשה לתביעה ייצוגית ב-821 מיליון שקל: צרכנים משלמים על גז שאינם צורכים

בתביעה - שהוגשה נגד פזגז, החברה האמריקאית-ישראלית לגז, סופרגז ודורגז החדשה - נטען כי כאשר מיכלי הגז לכאורה ריקים, בפועל נותרים בהם קילוגרמים רבים של גז המוחזרים לחברה

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לאשר תביעה ייצוגית בהיקף של 821 מיליון שקל נגד חברות הגז פזגז, החברה האמריקאית-ישראלית לגז, סופרגז ודורגז החדשה. זאת, בטענה כי החברות מטעות ביודעין את הצרכנים במשך שנים וגורמות להם לשלם סכומי-עתק בגין גז שכלל לא נצרך על-ידם אלא מוחזר לחברות.

לדברי התובעים, כאשר הצרכנים סוברים לתומם שהגז במיכל אזל, בפועל נותרים במיכל "הריק" קילוגרמים רבים, שמסיבות שונות אינם זורמים אל תוך הבית. "העודפים" מוחזרים לחברה מבלי ידיעת הצרכנים, וזו עושה בגז הזה שימוש חוזר. לטענת התובעים, בשיטת רמייה זו שילשלו לכיסן החברות מיליארדי שקלים שלא כדין במהלך השנים, ועליהן להשיב כסף זה לצרכנים.

התובעים מבקשים מבית המשפט לחייב את החברות בהחזר מלא של כל הסכומים שהתקבלו אצלן שלא כדין בשבע השנים האחרונות. עוד מתבקש בית המשפט לחייב את החברות להתקין מוני גז גם בבתים של צרכנים הצורכים גז על-ידי בלונים, כדי לקבוע את כמות הגז המדויקת הנצרכת על-ידם.

התובעים מבקשים לייצג את כל לקוחות החברות, שרכשו מהן גז במכלים במשקל 48 או 12 ק"ג בשבע השנים האחרונות. טרם התקבלה תגובת החברות. (ת.א 1310/09).