דיסקונט מוכר לקרדן NV את מלוא החזקותיו בחברת KFS בהפסד של 17 מיליון אירו

קרדן NV תשלם 30 מיליון אירו במזומן ואת יתרת הסכום העומדת על 8.5 מיליון אירו תשלם בתוך 7 שנים ממועד חתימת ההסכם ; בדיסקונט ציינו כי ההפסד אינו משנה את ההערכות לתוצאות הרבעון הרביעי

דיסקונט שוקי הון והשקעות ,חברה בת בבעלות מלאה של בנק דיסקונט , תמכור לקרדן NV את מלוא החזקותיה בחברת Kardan Financial Services B.V (להלן: KFS) המרכזת את פעילותה הכלכלית של קרדן באירופה, בתמורה ל-38.5 מיליון אירו.

בבנק דיסקונט ציינו כי לאור ההתפתחויות במזרח אירופה, החליט דירקטוריון הבנק על צמצום החשיפה לשווקים אלה ולכן אישר אתמול (ב') כי דיסקונט שוקי הון והשקעות תמכור לקרדן NV את מלוא החזקותיה ב-KFS.

ההחזקה של חברת קרדן NV בחברת KFS תגדל בעקבות העסקה לשיעור של 96%.

ההחזקה בשיעור של 11% מחברת KFS נרכשה על ידי דיסקונט ב-31.12.07, בתמורה ל- 55.6 מיליון אירו וכן נחתם הסכם להעמדת אשראי. דיסקונט השקעות הפסידה במכירה זו על מניותיה ב-KFS 30% מההשקעה המהווים 17.1 מיליון אירו.

קרדן NV תשלם 30 מיליון אירו במזומן ואת יתרת הסכום העומדת על 8.5 מיליון אירו תשלם בתוך 7 שנים ממועד חתימת ההסכם.

בנק דיסקונט שמר לעצמו אופציה לרכוש בחזרה 5% ממניות החברה ב-6 השנים הקרובות כשמחיר מימוש האופציה ייגזר משווי של כ-386 מיליון אירו ל-KFS, בתוספת 5% לשנה, שתצטבר החל מהשנה השלישית ממועד חתימת ההסכם.

העסקה אינה תלויה לתנאים מתלים כלשהם וחתימתה והשלמתה צפויות להתבצע בו זמנית.

בבנק צייינו כי אין בתוצאות העסקה האמורה וההפסד הצפוי ממנה, כדי לשנות את הערכות הבנק לגבי התוצאות הכספיות ברבעון הרביעי של שנת 2008, כאמור בדיווח המיידי שהגיש הבנק ביום 1 במרץ 2009.