אקוויז עוברת גם למי שתייה: תנהל פיילוט באתר מקורות

המחסור הגובר במי-שתייה נקיים מצד אחד, והחמרת הרגולציה על איכות מי השתייה מצד שני, מייצרים בתחום סילוק המזהמים ממי שתייה שוק המוערך במיליארד דולר בשנה ; הפיילוט צפוי להסתיים בסוף השנה

חברת טיהור השפכים אקוויז מקבוצת אלרון חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת מקורות, שמטרתו יישום טכנולוגיה לטיהור ביולוגי מתקדם של זיהומי ניטרטים (חנקות) במי-שתייה.

בכפוף להסכם, תותקן הטכנולוגיה של אקוויז בבאר באזור ראשון לציון, שריכוז הניטרט שבה חורג מהתקן. יהיה זה פיילוט מסחרי עבור אקוויז, שבסיומו - בסוף 2009 - מעריך מנכ"ל החברה, אלעד פרנקל, כי יהיה בידי החברה מוצר מוכח ומוכן לשוק.

מבחינת אקוויז, מדובר במהלך שטומן בחובו הזדמנות כפולה. ראשית, זהו הסכם ראשון עם מקורות, שפיילוט באתריה והישענות על קשריה בעולם, עשוי להוות מקפצה חשובה לעסקאות עתידיות; ושנית, זו התחלת אפיק פעילות נוסף. שכן, עד כה עסקה אקוויז רק בטיהור שפכים וכעת היא פועלת גם בתחום הטיפול במים, על בסיס אותה טכנולוגיה, שנקראת Attached Growth Airlift Reactor.

אחד המזהמים הנפוצים

ההסכם נחתם מול מרכז היזמות, ההשקעות ושיתופי הפעולה הטכנולוגיים של מקורות, ווטק, שמוביל יניב ברטלה. הטכנולוגיה תוצג היום (ד') בכנס השישי של איגוד המים הישראלי.

ניטרט הינו אחד מהמזהמים הנפוצים של בארות מים ברחבי העולם, הנובע ממקורות שונים, כגון דישון חקלאי, בורות ספיגה ורפתות.

מאקוויז נמסר, כי המים בעשרות אלפי בארות בארה"ב ובאירופה מכילים ריכוז ניטרט העולה על התקן המותר וכתוצאה מכך חלקן נסגר ומושבת. בישראל מושבתות למעלה מ-100 בארות לשאיבת מי-תהום כתוצאה מזיהום בניטרט.

המחסור הגובר במי-שתייה נקיים מצד אחד, והחמרת הרגולציה על איכות מי השתייה מצד שני, מייצרים בתחום סילוק המזהמים ממי שתייה שוק המוערך במיליארד דולר בשנה.

מאקוויז נמסר, כי לטיפול הביולוגי בזיהום ניטרטים יתרונות על-פני הטכנולוגיות הקיימות, בעיקר בחיסכון בעלויות הקמה ותפעול מתקן הטיפול ובהיעדר הצורך לסלק או לטפל בזרם התמלחת הנוצר כתוצאה מהרחקת הניטרטים בשאר חלופות הטיפול המקובלות.

עידו רוזוליו, מנכ"ל מקורות, ציין כי "שיתוף הפעולה עם אקוויז יסייע למקורות באיתור פתרון יעיל וידידותי לסביבה לטיפול בזיהומים במי שתייה. פתרון כזה יכול להחזיר למאגר המים של ישראל עשרות אלפי קוב של מים נקיים".