המיתון שולח את הקונים לרמי לוי: גידול של 3.4% ברווח התפעולי ברבעון

מכירות הרשת ברבעון הרביעי ב-2008 צמחו ב-19.4% והסתכמו ב-243.7 מיליון שקל, לעומת מכירות של 204 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007 ; רמי לוי: "הספקים הגדולים עדיין לא הכניסו את היד לכיס"

סימני המיתון ניכרים בקושי בדו"חות הכספיים של רשת רמי לוי שיווק השקמה לרבעון הרביעי 2008. מכירות הרשת צמחו ב-19.4% והסתכמו ב-243.7 מיליון שקל, לעומת מכירות של 204 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007.

הרווח התפעולי ברבעון הרביעי צמח אמנם ב-3.4% והסתכם ב-15.4 מיליון שקל, אולם שיעור הרווח התפעולי נשחק מ-7.3% ברבעון הרביעי של 2007 ל-6.3% ברבעון האחרון של 2008.

לדברי בעל השליטה ברשת, רמי לוי, השחיקה בשיעור הרווח התפעולי נובעת הן מירידת מחיר והן מקליטתם של עשרות עובדים לעבודה בסניפים שעדיין לא פעלו ברבעון. בשורה התחתונה הציגה הרשת גידול של 7.2% ברווח הנקי שהסתכם ב-12.3 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 11.5 מיליון שקל ברבעון המקביל 2007.

לדברי לוי, הרשת נהנתה ברבעון הרביעי מתנועה מוגברת של לקוחות. מספר הלקוחות שקנו ברשת עלה ברבעון ב-38% ועמד על 1.5 מיליון לקוחות (רכישות), בהשוואה ל-1.87 מיליון לקוחות ברבעון המקביל ב-2007. הגידול במספר הלקוחות נובע הן מפתיחת סניפים חדשים והן מגידול ריאלי של תנועת הלקוחות ברשת.

"אנחנו רואים מעבר של לקוחת מרכישתם של מותגים מובילים למותגים מקבילים שאינם נופלים באיכותם אך נמוכים במחירם בעשרות אחוזים", אומר לוי.

* המחירים ימשיכו להישחק?

"בתחרות הנוכחית אני מאמין שתהיה שחיקה גבוהה יותר במחיר, אך זה תלוי גם בספקים. למרות המצב הכלכלי, הספקים הגדולים לא שלחו יד לכיס באגורה אחת. מי שממן את ההנחות זה הקמעונאים. כשצריך להעלות את המחיר, הספקים הגדולים מעלים את המחיר אבל כשצריך להוריד, הם לא מוזילים".

הרשת חתמה את 2008 עם גידול של 37% בהכנסות שהסתכמו ב-944.9 מיליון שקל (לא כולל פדיון הסניפים שבזכיינות), לעומת הכנסות של כ-689.4 מיליון שקל בשנת 2007. הגידול בהכנסות נובע הן מפתיחתם של 4 סניפים חדשים בצומת קסטינה, בית"ר עלית, ירושלים וטבריה, והן מגידול של 13.4% במכירות בחנויות זהות.

הרווח התפעולי בשנת 2008 הסתכם בכ-70 מיליון שקל, גידול של כ-36% לעומת רווח תפעולי בסך של כ-51.4 מיליון שקל בשנת 2007. שיעור הרווח התפעולי מתוך המכירות עמד בשנת 2008 על כ-7.4% מההכנסות.

הרווח הנקי גדל בשנת 2008 בכ-33% לכ-50 מיליון שקל, לעומת 37.6 מיליון שקל בשנת 2007. הגידול ברווח הנקי הינו פועל יוצא של צמיחה בהכנסות הרשת ושל שיפור ברווח התפעולי של החברה.

רשת רמי לוי מונה כיום 15 סניפים, ששניים מתוכם פועלים בזכיינות.