אסיה ננעלה במגמה מעורבת: מדד S&P/ASX 200 עלה ב-0.8%; הונג קונג ושנחאי איבדו כ-2% כל אחת

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] סין מאיימת על הדומיננטיות של הדולר ; בנק HSBC הודיע על פיטוריהם של כ-1,200 עובדים ברחבי בריטניה - המניה נפלה ב-4.7%

המדדים המובילים באסיה ננעלו במגמה מעורבת, כשהונג קונג, שנחאי וטוקיו איבדו גובה בעוד שסידני וסיאול סיימו בעליות בהובלת מניות הבנקים ועל אף הירידה במחיר הנפט.

מדד ניקיי של טוקיו ננעל בירידות בתגובה לנפילה של כמעט 50% בהיקף היצוא מיפן במהלך חודש פברואר וזאת בעיקר על רקע המיתון הנמשך בארה"ב. תעשיית כלי הרכב היפנית וענף האלקטרוניקה הציגו את הנסיגה החדה ביותר.

נתוני היצוא העגומים ביפן מצביעים על כך שהתמ"ג של הכלכלה השניה בגודלה בעולם ימשיך להתכווץ בקצב שנתי של 12.1% ברבעון הנוכחי - הנסיגה החדה ביותר מאז 1974. ראש ממשלת יפן, טארו אסו, דן באפשרות של השקת חבילת חילוץ שלישית כאשר חברות ענק כמו טויוטה ופנסוניק מפטרות אלפי עובדים.

מדד הנג-סנג של הונג קונג ירד ביותר מ-2% על רקע פיטורים צפויים בבנק הבריטי-הונג קונגי, HSBC. הבנק הודיע על כוונתו לפטר כ-1,000 עובדים בבריטניה.

מניות בסקטור הבניה בסין ריכזו עניין על רקע סימנים להתאוששות שוק הדיור הסיני. מכירות הבתים בסין עלו בשבועות האחרונים כתוצאה מתמיכה ממשלתית. אנליסטים מעריכים כי שוק הדיור הסיני יחזור לרמות שקדמו למשבר כבר בשנה הבאה.

ברקע, ז'ו סיאוצ'ואן, יו"ר הבנק המרכזי של סין (PBOC) קורא ליצירת מטבע חדש שיחליף בסופו של דבר את הדולר האמריקני, כמטבע הסטנדרטי העולמי. הצעתו של ז'ו משקפת את חוסר שביעות הרצון של המדינות המתפתחות מתפקידה הדומיננטי של ארה"ב בכלכלה העולמית.

ההצעה יוצאת הדופן של ז'ו נחשפה בתחילת השבוע (ב') במאמר שפורסם בביג'ין, והיא חלק מהשאיפה של סין לעצב את התגובה הבינלאומית למשבר הפיננסי העולמי.

ז'ו מציע להפסיק לעשות לשימוש בדולר האמריקני כמטבע שבו מושקעות יתרות המט"ח הלאומיות בעולם, וזאת כחלק ממערכת מוניטרית עולמית חדשה, שתהיה בפיקוח קרן המטבע הבינלאומית.

מדד ניקיי 225 של טוקיו איבד 0.1% ל-8,488 נקודות בנעילה ; מדד הנג-סנג ירד ב-2.07% ל-13,910 נקודות ; מדד שנחאי המשולב איבד 2% ל-2,454 נקודות ; מדד S&P/ASX 200 עלה ב-0.82% ל-3,580 נקודות ; מדד קוספי עלה ב-0.6% ל-1,221 נקודות ; מדד סנסקס 30 נסחר בעליות לפני הנעילה.

בזירת המטבעות, הדולר מאבד 0.28% ל-97.65 ין לדולר

בזירת המאקרו

היצוא מיפן נפל ב-49.4% בפברואר, כשהיצוא לארה"ב צנח ב-58.4% ויצוא כלי הרכב ירד ב-70.9%.

מניות בכותרות

מניית HSBC ריכזה עניין לאחר שהבנק הודיע על כוונתו לפטר כ-1,200 עובדים ברחבי בריטניה. הבנק צופה את פיטוריהם של 2,900 עובדים עד סוף השנה.

חברות היצוא היפניות ריכזו עניין על רקע פרסום נתוני היצוא העגומים לחודש פברואר: טויוטה , הונדה , סוני .

קרנות השקעה גדולות באוסטרליה החלו לרכוש מניות מהמגזר הפיננסי. מניית נשונייל אוסטרליה בנק . מניית קומונוולת' בנק .

מניות הכרייה והארגיה, BHP ביליטון וריו טינטו ריכזו עניין על רקע נסיגה במחיר הנפט, שנסחר מתחת לרמת 52 הדולר לחבית, במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק.