נתוני מאקרו עגומים ממשיכים להכביד על יפן: היצוא נפל בשיעור שנתי של כ-50% בפברואר; היצוא לארה"ב ירד ב-58.4%

[למדור שוקי עולם] העודף המסחרי השנתי של יפן עם ארה"ב, שותפת המסחר העיקרית שלה, ירד לרמה הנמוכה ביותר מזה 11 שנים במהלך שנת 2008 ; לסקירה יומית של המסחר בשוקי אסיה

נתוני מאקרו עגומים ממשיכים להכביד על יפן, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, כשהיום פורסם כי היקף היצוא מיפן נפל בכמעט 50% במהלך חודש פברואר וזאת בעיקר על רקע המיתון הנמשך בארה"ב. תעשיית כלי הרכב היפנית וענף האלקטרוניקה הציגו את הנסיגה החדה ביותר. לסקירה יוימית של המסחר בשוקי אסיה.

היצוא מיפן נפל בשיעור שנתי של 49.4% בפברואר, כשהיצוא לארה"ב צנח ב-58.4% ויצוא כלי הרכב ירד ב-70.9%.

נתוני היצוא העגומים ביפן מצביעים על כך שהתמ"ג של יפן ימשיך להתכווץ בקצב שנתי של 12.1% ברבעון הנוכחי - הנסיגה החדה ביותר מאז 1974. ראש ממשלת יפן, טארו אסו, דן באפשרות של השקת חבילת חילוץ שלישית כאשר חברות ענק כמו טויוטה ופנסוניק מפטרות אלפי עובדים.

המאזן המסחרי של יפן רשם תוצאה טובה מהצפוי בפברואר של עודף חודשי של 82.4 מיליארד לעומת צפי של גירעון בסך 20- מיליארד ין. השיפור התרחש בשל עלייה מתונה של הייצור ב-1.3% וירידה של היבוא ב-22.4% לעומת החודש הקודם. העלייה במכירות לחו"ל כנראה נגרמה בשל הירידה של 7.9%- בערכו של הין במהלך חודש פברואר, דבר שהופך את המוצרים לזולים יותר עבור קונים מחו"ל.

הירידה בנפחי היצוא הכפילה את הירידה ביבוא מתחילת השנה עד פברואר, והיתה ירידה של 45.5%- לעומת הפחתה של 25.5%- במשלוחים היוצאים. הירידה במכירות לחו"ל צפויה להמשיך לגרום לחברות יפניות להפחית את תפוקת הייצוא, דבר שיגביר את האבטלה, יקטין את הצריכה ואת הצמיחה הכלכלית הכללית.

העודף המסחרי השנתי של יפן עם ארה"ב, שותפת המסחר העיקרית שלה, ירד לרמה הנמוכה ביותר מזה 11 שנים במהלך שנת 2008. "צמצום הפעם המסחרי משמעותי יציאה של כסף מיפן לארה"ב, דבר שיגביר את הלחץ כלפי מעלה על שער החליפין של הדולר/ין", מסבירים במחלקת המחקר של FXCM ישראל.