אבי צבי, מנהל עסקי המדיה של עופר מדיה, ימונה למ"מ מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת במקום יוחנן צנגן

כך נודע ל"גלובס" ; במקביל נודע כי בכוונת בעלי המניות למנותו למנכ"ל קבוע ; צבי משמש כדירקטור ברשת מטעם עופר מדיה המחזיקה ב-51% ממניותיה ; צנגן הודיע על פרישתו מתפקיד מנכ"ל רשת לפני שבוע

אבי צבי, מנהל עסקי המדיה של עופר מדיה, ימונה לממלא-מקום מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת במקומו של יוחנן צנגן, אשר הודיע לפני שבוע על התפטרותו - כך נודע ל"גלובס". מדובר במינוי שמקובל על כל בעלי המניות ברשת.

במקביל נודע כי יש כוונה לבעלי המניות ברשת למנותו כמנכ"ל קבוע לחברה. צבי משמש כדירקטור ברשת מטעם עופר מדיה המחזיקה ב-51% ממניותיה. עד סוף השבוע אמורים בעלי המניות לאשר באופן סופי את מינויו של צבי לממלא-מקום המנכ"ל.

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני שבוע הודיע צנגן על פרישתו מתפקיד מנכ"ל רשת לאחר 18 שנים. צנגן ישמש כדירקטור ברשת, ובימים אלה נבחנת השאלה האם ניתן למנותו גם כסגן יו"ר החברה. צנגן נימק את החלטתו להתפטר ברצונו להפסיק את עבודת הניהול השוטף ולעסוק בפיתוח עסקים חדשים לרשת ובהסדרת הרגולציה בשוק הטלוויזיה בישראל.

כבר עם הודעתו של צנגן נודע כי יש בכוונת בעלי המניות למנות את צבי לתפקיד, כאשר בשלב הראשון מדובר בממלא-מקום, זאת עד קבלת החלטה סופית. יש לזכור כי מינוי זה מצריך את אישור מועצת הרשות השנייה - אשר טרם אישורה בודקת גם את הניסיון, כמו גם ההשכלה של המועמד לתפקיד המנכ"ל. מינוי זה של צבי טרם הובא בפני המועצה.

בשלב זה מדובר כאמור במינוי של ממלא-מקום - דבר שמקובל על כל בעלי המניות ברשת, אולם במקביל תצטרך להתקבל בתקופה הקרובה החלטה בדבר המינוי הקבוע. לא מן הנמנע כי בעלי המניות מתכוונים למנות את צבי גם לתפקיד המנכ"ל הקבוע.

חילוקי דעות

במהלך התקופה האחרונה התגלו חילוקי דעות מהותיים בקרב בעלי המניות ברשת, ובעיקרם בין אודי אנג'ל, המחזיק יחד עם סמי עופר ב-51% ממניות רשת - לבין אביב גלעדי, אשר מחזיק יחד עם שותפו אודי רקאנטי ב-% 20 ממניות רשת. גלעדי, שגרס כי יש לבצע שינוי בהנהלת רשת, סירב לקחת חלק בהזרמה של 10 מליון שקל כפי שבוצעה על-ידי בעלי המניות של החברה בשבוע האחרון.

יחד עם זאת, לאור השינויים העומדים להתרחש בהנהלת רשת, נראה כי הן גלעדי והן אנג'ל ינסו להגיע לעמק השווה בכל הקשור למינוי מנכ"ל שמקובל על כל הצדדים. רשת נמצאת בבעלות אנג'ל ועופר (51%), גלעדי ורקאנטי (20%), מיכאל שטראוס (16%) ושרפ"ק (13%).

דובר עופר מדיה מסר בתגובה: "זוהי אלטרנטיבה שנבחנת, ועדיין אין החלטה בנושא. הדבר נמצא בימים אלה בדיון בין בעלי המניות של רשת".