נתונים חיוביים בארה"ב: מכירות הבתים החדשים עלו ב-4.7%; הזמנות המוצרים בני הקיימא עלו ב-3.4% בפברואר

מספר הבתים שנמכרו בארה"ב הסתכם ב-337 אלף ; הצפי היה לירידה של 1.2% בהזמנות המוצרים ; בנטרול הזמנות למוצרי תחבורה, נרשמה בפברואר עלייה של 3.9% בהזמנות - החדה ביותר מאז 2005

שני נתונים מאקרו כלכליים חיוביים פורסמו היום בארה"ב לחודש פברואר, ומעודדים את אמון המשקיעים אשר חוזרים היום לאחר יום של אתנחתא לרכוש בשווקי המניות. הנתון הראשטו שפורסם לפני תחילת המסחר היה הזמנות המוצרים בני הקיימא שהפתיע בעלייה ראשונה מזה חצי שנה, והנתון השני היה מכירות הבתים החדשים שהציג עלייה לאחר שנפל בחודש הקודם לשפל.

הזמנות מוצרים בני קיימא

לאחר שישה חודשים רצופים של ירידות בהזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב, דיווח היום לפני תחילת המסחר בוול סטריט משרד המסחר על עלייה מפתיעה של 3.4% לעומת צפי לירידה של 1.2%.

הנתון מעודד ומאותת על כך שיתכן והשוק מצא תחתית ומתחילה התעוררות בקרב הצרכנים לרכישת מוצרים בני קיימא. נתון זה אשר נוטה להיות תנודתי, מהווה אינדיקציה חשובה לכיוון הצמיחה בשוק. העלייה בהזמנות לא ניתנת לייחוס לסקטור מסויים והתאפיינה במרבית הענפים המרכיבים את המדד.

עם זאת הנתון לחודש ינואר עודכן חדות כלפי מטה לירידה של 7.3% לעומת ירידה של 4.5% שפורסמה בחודש הקודם.

ההזמנות לציודים המשמשים את העסקים לשיפור היעילות והמודרניזציה של החברה ואשר עוזרים לעליית התפוקה של העסקים רשמו עלייה של 11% לאחר שבינואר רשמו ירידה של 14.8%. הזמנות של מכונות זינקו ב-13.5% - העלייה החדה ביותר מזה 5 שנים. ההזמנות למוצרים מתחום האלקטרוניקה רשמו עלייה של 1.6%.

הזמנות מתחום התחבורה עלו במפתיע ב-2% לעומת צניחה של 11.9% שנרשמה בינואר. הסקטור נעזר מהעלייה החדה שנרשמה בהזמנות למטוסים למערכת הביטחון. עם זאת ההזמנות לכלי רכב ולמטוסים מסחריים רשמו ירידה חדה. בנטרול הזמנות למוצרים מתחום התחבורה נרשמה בפברואר עלייה של 3.9% בהזמנות, העלייה החדה ביותר מאז 2005.

משלוחי מוצרים בני קיימא ירדו ב-0.5% בפברואר - חודש שביעי של ירידה, כאשר משלוחים של מוצרי סמיקונדקטורים נפלו ב-21.2 בפברואר. שיעור המלאים בני הקיימא ירדו ב-0.9%.

מכירות הבתים החדשים

כאמור, לאחר תחילת המסחר פורסם נתון מכירות הבתים החדשים בארה"ב, אשר עלו ב-4.7% בפברואר לעומת ינואר והסתכמו ב-337 אלף בתים חדשים לעומת הצפי למכירה של 300 אלף בתים. זאת לאחר שאת הנתון של החודש הקודם עדכן הממשל ל-322 אלף לעומת 309 אלף שפורסם אז. עדיין רמה זו נחשבת לרמת שפל מאז 1963.

נציין כי על אף העלייה בפברואר עדיין מדובר ברמה הנמוכה מזה 5 עשורים השנייה אחרי נתון ינואר. קצב המכירות שנרשם בפברואר היה נמוך ב-41.1% ביחס לרמה שנרשמה בפברואר 2008.

מלאי הבתים החדשים שלא נמכרו ירד ב-2.9% ל-330 אלף בפברואר, המשקף 12.2 חודשי הספקה לפי קצב המכירות הנוכחי. גבוה בהרבה לעומת תקופת מלאי של 9.2 חודשים נרשמה באותו החודש בשנת 2008.