YouTube שוב נחסם בסין - הממשל מכחיש את מעורבותו

למרות הכחשות נמרצות מצד ממשלת סין, הסיבה לחסימת האתר ביומיים האחרונים טמונה ככל הנראה בסרטון שהועלה לאתר השבוע, בו נראים חיילים במדי צבא סין מכים מפגינים טיבטיים לאחר שאלה נאזקו

אתר שיתוף סרטוני הווידיאו YouTube חסום בפני גולשי אינטרנט סיניים מזה יומיים. אנשי האתר מסרו כי הם מנסים להנגיש את האתר מחדש עבור גולשי המעצמה הקומוניסטית. למרות הכחשות נמרצות מצד ממשלת סין, הסיבה לחסימת האתר בפני אזרחי המדינה טמונה ככל הנראה בסרטון שהועלה לאתר ביום ב' השבוע, ובו נראים חיילים במדי צבא סין מכים מפגינים טיבטיים לאחר שאלה נאזקו.

כפי שפורסם ב"בלומברג", סוכנות הידיעות הרשמית של ממשלת סין, שינואה, פרסמה הודעה ובה נכתב כי "סרטון הווידיאו המדובר נערך בצורה מגמתית בכדי ליצור רושם מוטעה לגבי התנהלות כוחות הביטחון הסיניים, והועלה לאתר על-ידי ארגון הכפוף לממשלה הטיבטית הגולה".

בתגובה, מסרה הממשלה הטיבטית הגולה, כי הסרטון צולם במהלך הפגנות מחאה שנערכו בחבל הארץ הכבוש במהלך חודש מארס אשתקד. פעולות מחאה אלו נחשבות לסוערות ביותר שנראו בטיבט בשני עשורים האחרונים והובילו גם אז לחסימת האתר YouTube לגולשי האינטרנט הסיניים. על-פי נתוני הממשלה הטיבטית הגולה, בפעולות התגמול של הצבא הסיני לאחר המהומות נהרגו כ-200 טיבטים.

סין היא הריבון בטיבט מאז שהשתלטה על חבל הארץ בפעולה צבאית ב-1951. המתיחות בין שלטונות המדינה לבין ארגוני המחאה הטיבטיים הגיעו החודש לשיא עם ציון שנת ה-50 להתקוממות העממית שהובילה בסופו של דבר להגלייתו של המנהיג הרוחני של העם הטיבטי, הדלאי למה.

ממשלת סין, כאמור, הכחישה כל קשר לחסימת YouTube בפני אזרחיה. במסיבת עיתונאים שנערכה בבייג'ינג אמר דובר הממשלה כי "שלטונות סין אינם מפחדים מהאינטרנט". עוד הוסיף כי אוכלוסיית הגולשים בסין היא הגדולה בעולם ומונה כ-300 מיליון בני אדם. "לאזרחי סין יש את החופש לגלוש באינטרנט כאוות נפשם, כל עוד הדבר אינו פוגע בביטחון המדינה", סיכם.