הנהלת חב' חשמל טוענת לאלימות הוועד; ועד העובדים: "עלילת דם שקרית שנובעת מחוסר אונים נוכח העיצומים האלגנטיים"

ההנהלה דיווחה כי חבר ועד העובדים בחברת החשמל תלש את חיבורי המחשב, הצג והטלפונים במשרדו של סגן מנהל משאבי אנוש אחרי שסירב לבקשתו לעצור מכרז למינוי מנהל אגף איכות הסביבה

לאחר שהעיצומים בחברת חשמל נגעו לצרכנים, ייתכן שהיום החלו מאבקים כוחניים יותר בין הוועד לבין ההנהלה.

חברת חשמל מסרה כי הבוקר (ה'), לפני שעות הצהריים, נכנסו מספר חברי ועד לחדרו של סגן מנהל אגף משאבי אנוש בחברת החשמל ודרשו ממנו לעצור את המכרז העומד להתפרסם בתחילת השבוע למנהל אגף איכות הסביבה.

לטענת החברה, כשזה סירב, אחד מאנשי הוועד תלש את כל חיבורי המחשב, הצג והטלפונים במשרדו ולאחר מכן, אף ניסה לקחת בכוח מידיו של סגן המנהל את המחשב הנייד.

ההנהלה הודיעה כי אינה מתכוונת לעבור לסדר היום על תקרית חמורה זו. "החברה שוקלת ממש בדקות אלה את המשך צעדיה", נמסר.

ואילו הוועד הודיע כי כל ההודעות שהוציאה ההנהלה בדבר פעילות אלימות מצד עובדי חברת החשמל כחלק מהעיצומים הן בגדר "ספין תקשורתי": "כוחם של ספינים מסוג זה שנתקלנו בו היום מעורר שאט נפש ורחמים, והוא אופייני למשטרים חשוכים באירופה של 1939".

"מדובר בעלילת דם שקרית שנובעת מחוסר אונים נוכח העיצומים האינטליגנטיים והאלגנטיים שנוקט הוועד", נמסר מהוועד.

לא זאת בלבד, אלא שבוועד טוענים כי כל מסמך שמוציאה ההנהלה בנוגע לנקיטת צעדים אלימים "הוא הוצאת דיבה, ייתכן שזו דרכה של ההנהלה להסיט את האש ממחדליה ומקיתונות הרותחין להם זוכים המנכ"ל ויו"ר הדירקטוריון בישיבות הדירקטוריון על גיוסי הכספים הכושלים, על השערוריות התמחיריות ברכישות ועל הניהול הכושל".

"מזכירות ועד העובדים שמה לה מטרה אחת והיא הפסקת התוכנית המגוחכת שכל מטרתה פיטורי עובדים תוך שמירה על החוק ועל כל התחייבויותיה בפני בית הדין לעבודה", נמסר.

"עובדי כל החברה על כל דרגיהם מחוייבים למקום עבודתם ומקור פרנסתם ולכן משתפים פעולה עם כל העיצומים בכל המחלקות הנדרשות למאבק. העיצומים הנוכחיים הם אות ומופת לשמירה על החוק והיעדר פגיעה בציבור".