אשר יגורה בא לה

ציפי לבני לא בתמונה ולכן השבוע האחרון היה עבורה קטסטרופה פוליטית נוראה

אשר היא יגורה מפניו, בא לה השבוע, לציפי לבני. עופר עיני העניק לראש הממשלה הנבחר, בנימין נתניהו, תמיכה פומבית והוביל להצטרפותם של אהוד ברק ומפלגת העבודה לממשלתו החדשה. בזה העניק לנתניהו רשת ביטחון אפקטיבית לקראת המשברים הכלכליים-חברתיים הצפויים, אבל הניח גם את היסודות להקמתה של "מפלגת העבודה החדשה" עם או בלי ברק. זו המפלגה שעתידה להתמודד עם נתניהו על ראשות הממשלה. וציפי לבני? איפה לבני בסיפור הזה?

לבני לא בתמונה. ולכן, השבוע האחרון היה עבורה קטסטרופה פוליטית נוראה. בתוך ימים אחדים תנותק יו"רית המפלגה הגדולה בישראל ממקורות המידע המדיניים-ביטחוניים שסייעו לפעילותה. כך גם תורחק ממקורות הכוח הכלכליים-חברתיים ומתומכיה בסיטי של תל-אביב. כי המאבקים האופוזיציוניים מול נתניהו יישאו השנה אופי חברתי-כלכלי, ולבני לא נמצאת בנישה הזו.

יתרה מזו, אם וכאשר תרצה הקואליציה של נתניהו לרענן מעט את המאצ'ואיזם הצבאי, יהיה תמיד מי שישמח להזכיר כי מדובר בשני בוגרים של סיירת מטכ"ל. ומי יודע טוב מהם להכות באויב הרשע? מה שקראנו הבוקר על התקפת חייל האוויר בסודן, הוא רק רמז למה שאפשר שיתרחש באיראן. ולבני? איפה היא בכל זה?

תחומי העיסוק שעמם זוהתה - "פוליטיקה נקייה" עתידים לצאת עתה מהאופנה כי קריסת השווקים והכלכלה תכסה את כל השאר. ואם כל זה לא מספיק נורא, אז נזכיר גם את הסוס הטרויאני שהקואליציה של נתניהו, עיני וברק הותירה במפלגת קדימה. והכוונה היא לשר הביטחון לשעבר, שאול מופז. לך תדע איך ומתי יצורף הגנרל הזה לחבורת המטכ"ליסטים הנ"ל. *