מתנת חג לאולמרט: המשטרה ממליצה שלא להעמידו לדין בפרשת כרמיה

עד כה הוחלט להעמיד לדין את רה"מ היוצא בפרשות ראשונטורס וטלנסקי בכפוף לשימוע

המשטרה ממליצה לסגור את תיק החקירה נגד ראש הממשלה היוצא, אהוד אולמרט, בפרשת כרמיה, לאחר שלא נמצאה תשתית ראייתית מספקת להעמידו לדין. ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ, אימץ את המלצות צוות החקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה).

התיק הועבר לפרקליטות לקבלת הכרעה סופית של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שליווה את החקירה וצפוי להותיר את המלצת המשטרה על כנה. כפי שפורסם ב"גלובס", רק כמה עובדי עירייה עשויים לעמוד לדין בפרשה. אם מזוז יקבל את המלצת המשטרה ויחליט לסגור את התיק, יהיה זה התיק השני שנסגר נגד רה"מ היוצא. התיק הראשון שנסגר הוא תיק בנק לאומי, בו נחשד אולמרט כי היטה את המכרז להפרטת גרעין השליטה בלאומי לטובת ידידיו.

כזכור, בסוף 2004 שימש אולמרט כשר התמ"ת. הוא ורעייתו עליזה רכשו מחברה יזמית בשם אלומות מג הנדסה, בית לשימור ברחוב כרמיה שבמושבה הגרמנית בירושלים. החשד שנחקר הוא שחברת אלומות מכרה לבני הזוג אולמרט את הדירה בהנחה משמעותית, ובתמורה דאג אולמרט לקדם את הפרויקט בעירייה, וזאת תוך התערבות בהליכים לקבלת ההיתרים שנדרשו ליזם. החשדות שנחקרו הם קבלת שוחד ומירמה והפרת אמונים. אלא שבחקירת המשטרה לא נמצאו ראיות לכך שאולמרט פעל לקידום ההליכים בעירייה בכל הנוגע לפרויקט זה.

שני כתבי אישום

עד כה החליט היועץ מזוז להעמיד לדין את אולמרט בפרשת ראשונטורס ובפרשת טלנסקי, בכפוף לשימוע שייערך לו. בפרשת ראשונטורס יואשם אולמרט בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד והעלמת הכנסות ממס הכנסה. אולמרט יואשם שקיבל במירמה כ-85 אלף דולר כמימון כפול ומשולש מגופים ציבוריים ומהמדינה לטיסות במהלך כהונותיו הציבוריות.

בפרשת טלנסקי יואשם אולמרט במירמה והפרת אמונים ובקבלת דבר במירמה. הוא יואשם שניצל לאורך השנים את מעמדו ותפקידיו, באופן שיטתי ומתמשך, לקבלת תמיכה וכספים ממוריס טלנסקי, תוך שהוא דואג להסתיר קשרים אלו בין היתר ממבקר המדינה. בתוך כך, ביקשה היום הפרקליטות מבית המשפט לקבוע מועדים להמשך עדותו המוקדמת של העד המרכזי טלנסקי.

בקרוב יכריע מזוז אם לאמץ את המלצת המשטרה להעמיד לדין את אולמרט בפרשת מרכז ההשקעות, בה הוא חשוד במירמה והפרת אמונים, לאחר שפעל לכאורה בניגוד עניינים מול עו"ד אורי מסר. הפרשה המורכבת ביותר היא פרשת המינויים הפוליטיים ברשות לעסקים קטנים ובינוניים ובמשרד התמ"ת, שם מסתמנת תשתית ראייתית מספקת להעמדתו לדין של אולמרט, אך המשטרה טרם סיכמה את חקירתה. *