השקעה ראשונה לקרן של מורי ארקין: MCS גייסה ממנה 8 מיליון שקל

הודעת החברה על המו"מ להשקעה בתחילת השבוע הקפיצה את המניה בעשרות אחוזים

חברת מדיקל קומפריישן (MCS), שפיתחה ומשווקת מכשיר למניעת קרישת דם בעת ניתוח, גייסה 8 מיליון שקל. היום חשפה החברה כי המשקיעה, שבנוגע אליה דווח בתחילת השבוע על המו"מ להשקעה, שהקפיץ את מניית MCS בעשרות אחוזים, היא קרן Accelmed. הקרן, שעל הקמתה נכתב לראשונה ב"גלובס" לפני כשלושה חודשים, מנוהלת על-ידי מייסד אגיס, מורי ארקין, וד"ר אורי גייגר, שייסד וניהל עד לאחרונה את חברת אקסלנז.

Accelmed מתמקדת בהשקעות בהיקף של 1-3 מיליון דולר בחברות מכשור רפואי, שכבר הגיעו לשלב הקליני. MCS כבר נמצאת מעבר לשלב הקליני - היא רושמת מכירות בעולם עם דגש עם ארה"ב. בשלושה בתי חולים כבר משתמשים במכשיר שלה כתחליף לתרופה לדילול דם.

על-פי דו"חות MCS שפורסמו היום, רשמה החברה ב-2008 מכירות של 4.2 מיליון דולר לעומת 3.3 מיליון דולר ב-2007. "ב-2009 נתבסס אצל מובילי דעה, כאשר ב-2010 כבר נרשום מכירות הרבה יותר משמעותיות", אמר היום מנכ"ל MCS, עדי דגן. החברה בונה כעת מערך הפצה משלה, אך בוחנת גם שיתופי פעולה. לדברי דגן, "בעקבות הפסקת השותפות עם המפיצה הקודמת, היל-רום, והמעבר להפצה ישירה, הכפלנו את הרווח הגולמי ובהתאם ההפסדים נחתכו בחצי".

MCS נסחרת כעת לפי שווי של 43 מיליון שקל, במחיר מניה של 1.61 שקל, גבוה ב-87% מהמחיר שתשלם Accelmed עבור כל מניה. לדברי דגן, כשהתנהל המו"מ, עמד מחיר המניה על 80 אגורות, "גם כך וגם כך מדובר בתמחור בחסר משמעותי", הוא מוסיף, "אבל זוהי הבורסה של תל-אביב".